nominacje
AleBrowar
Współpraca Ostecx Créative z AleBrowarem rozpoczęła się wiosną 2012 r. Agencja uczestniczyła w narodzinach nowej marki, wspólnie z jej właścicielami tworząc strategię brandingu i komunikacji marketingowej nowego browaru kontraktowego.
Portal Kandydata Politechniki
Portal rekrutacyjny Politechniki Warszawskiej przemawia do potencjalnych kandydatów na studia za pomocąoryginalnego pomysłu, bazując na doświadczeniach ze świata gier komputerowych czy mediówspołecznościowych. Internet zaspokaja potrzeby przynależności i budowania wizerunku młodych ludzi –stworzenie atrakcyjnej i interesującej przestrzeni, z którą młodzież może się identyfkować było jednymz założeń nowego serwisu rekrutacyjnego. Serwis składa się z części narracyjnej oraz funkcjonalnej (intuicyjneformularze służące do przeliczania punktacji kwalifkującej na studia). Ta pierwsza interaktywna część serwisujest nośnikiem ważnego przesłania – myślcie o swojej przyszłości opierając się na zainteresowaniach;Politechnika jest miejscem, które pozwala młodzieńcze pasje przekuć w zawodowy sukces, jestmiejscem dla ludzi kreatywnych i zaangażowanych.
Europejskie Dni Dziedzictwa
System identyfikacji wizualnej Europejskich Dni Dziedzictwa został zaprojektowany jako narzędzie wspomagające pracę organizatorów tego wydarzenia na wielu poziomach. Struktura EDD jest złożona: to europejska koncepcja koordynowana w Polsce przez Narodowy Instytut Dziedzictwa i wdrażana co roku pod innym hasłem przez kilkuset lokalnych organizatorów (muzea, biblioteki, warsztaty rzemieślnicze itp.). Osiągnięcie wizualnej spójności tak rozbudowanej imprezy było dużym wyzwaniem i wymagało ścisłej współpracy z Narodowym Instytutem Dziedzictwa i jego wojewódzkimi koordynatorami. Zamiast kolejnego logo zaproponowaliśmy system elementów (typografia, kolorystyka, piktogramy) oraz narzędzi (szablony, poddruki plakatów, koncepcje gadżetów i przykłady ich użycia) gotowych do wykorzystania przez organizatorów. Te wstępnie przygotowane materiały służą wszystkim zaangażowanym instytucjom do promocji całej imprezy, działań wojewódzkich i każdego z lokalnych wydarzeń.
Biedronka Smakuje Domem
Kampania promująca polskie produkty pod hasłem “Biedronka smakuje domem” hołduje polskim tradycjom kulinarnym. Bohaterami kampanii zostały zwykłe potrawy: masło, chleb, szarlotka, kiełbasa, kaczka. Kolekcja plakatów autorstwa Pawła Jońcy, pokazuje proste, polskie smaki, które znamy z rodzinnych domów.
Tylko
Tylko to nowa marka meblowa, która rewolucjonizuje sposób kupowania designerskich mebli. Pozwala na dopasowanie mebla do swoich potrzeb za pomocą prostej i intuicyjnej aplikacji. Studio odpowiada za całościową identyfikację wizualną marki, projekty layoutów aplikacji oraz layoutów strony internetowej. Pracując nad stroną oraz aplikacją Tylko staramy się zawsze odzwierciedlać główną wartość marki, czyli chęć do upraszczania i redukowania. Kompleksowy projekt realizuje dwa równoległe cele - budowanie wizerunku brandu i e-commerce, co jest wyzwaniem w kontekście ciągłych prac nad architekturą i UX.
Koperski
Kompleksowy rebranding jednego z najstarszych rodzinnych przedsiębiorstw pogrzebowych w Polsce. Projekt objął analizę segmentu rynku, nowy logotyp marki oraz wszystkie materiały akcydensowe i reklamowe.
Targówek Mówi
Proces projektowy miał charakter partycypacyjny. Mieszkańcy warszawskiej dzielnicy Targówek Fabryczny uczestniczyli w serii przygotowanych przez nas warsztatów polegających na pracy z rodzinnymi archiwami fotograficznymi. Uczestnicy zajęć stawali się dyrektorami artystycznymi, których koncepcje opracowywaliśmy następnie w rzemieślniczy sposób nadając im konkretne formy. Efektem naszej współpracy są tablice szlaku, ilustracje do strony internetowej oraz mapa dzielnicy. Duże znaczenie w identyfikacji projektu ma krój pisma Zakład, który zawdzięczamy inicjatywie Warszawskie Kroje. Kształt tablic rozmieszczonych w przestrzeni dzielnicy nawiązywać ma do gablot ogłoszeniowych z klatek schodowych. W celu zwiększenia miejsca na treść dodaliśmy ruchomą stronę, która działa na zasadzie kartki w książce.
Memo
MEMO to dwie uzupełniające się aplikacje, zaprojektowane specjalnie dla seniorów. MEMO dzień to interaktywny kalendarz, zawierający ciekawostkę lub ilustrację na każdy dzień w roku. MEMO trening to zestaw sześciu prostych gier na ćwiczenie pamięci i koncentracji. Wyzwaniem w projekcie było przełamanie bariery technologicznej wśród osób starszych - osiągnięto to dzięki zastosowaniu elementów specyficznych dla papieru - rastra oraz przyjaznej palety kolorystycznej. Przy projektowaniu aplikacji czynny udział brali sami seniorzy, którzy aktywnie testowali program pod kątem UX oraz projektu graficznego.