nominacje

Grafika nagrodzonego

28. Festiwal Kultury Żydowskiej

Studio Otwarte

28. edycja KŻ zbiegła się z 70-tą rocznicą powstania Państwa Izrael, a jej motywem przewodnim był Syjon – ucieleśnienie Ziemi Obiecanej – miejsca na ziemi, do którego się tęskni i w którym spełniają się sny. Syjon / Zion we wszystkich materiałach festiwalowych wykonany jest z opalizującej folii holograficznej, za każdym razem gdy spojrzeć – jest inny. Już po raz szósty z kolei opracowaliśmy oprawę graficzną FKŻ: programy, plakaty i inne druki, oprawę miejsc, festiwalowe gadżety i całej komunikacji festiwalu.

#forma  #współpraca 

57. Krakowski Festiwal FIlmowy

Jakub de Barbaro, Kuba Sowiński

Filmy Krakowskiego Festiwalu Filmowego to w większości dokumenty pokazujące człowieka, niejednokrotnie z właściwymi mu słabościami i ułomnościami. Edycja identyfikacji oparta została na serii amatorskich portretów znanych postaci kina. Niewprawny charakter rysunków kwestionuje zasadność obecnego w przestrzeni publicznej monopolu prezentacji piękna i ideału ikon popkultury. Odręczne prace pośrednio ukazują samych ich autorów, którzy pomimo niedoskonałości decydują się dać wyraz swojej pasji do kina. Niektóre z portretów zdają się być brzydkie, ale jak twierdzi Jakub de Barbaro “W tym leży ich siła. Dzięki temu, że mogą wydać się brzydkie, dajemy sygnał, że nie próbujemy wygładzić ich prawdy”. Rysunkowa stylistyka oprawy graficznej jest też formalnym nawiązaniem do przypadającego w 2017 roku jubileuszu 70-lecia polskiej animacji.

#grand prix 

ABCs of Polish Design

Ewa Solarz

„Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu” - "The ABCs of Polish Design" 100 lat polskiego designu oczami najlepszych polskich grafików. 100 obiektów. 100 historii. 100 ilustracji. Wystawa prezentowana: w Gdyni, Berlinie, Budapeszcie, Warszawie, Poznaniu, Bukareszcie, Kielcach, Wiedniu, Lublinie. Kuratorka: Ewa Solarz, aranżacja wystawy: Studio Beton, czyli Marta i Lech Rowińscy, identyfikacja wizualana: Acapulcoi, czyli Agata Dudek i Małgorzata Nowak, autorki tekstów: Agnieszko Kowalska, Ewa Solarz, Agata Szydłowska, ilustratorzy biorący udział w wystawie: Jacek Ambrożewski, Edgar Bąk, Maciek Blaźniak, Katarzyna Bogucka, Ada Buchholc, Iwona Chmielewska, Robert Czajka, Agata Dudek, Emilia Dziubak, Małgorzata Gurowska, Monika Hanulak, Marta Ignerska, Tymek Jezierski, Paweł Jońca, Agata Królak, Grażka Lange, Patryk Mogilnicki, Piotr Młodożeniec, Anna Niemierko, Ola Niepsuj, Marianna Oklejak, Paweł Pawlak, Dawid Ryski, Marianna Sztyma, Ola Woldańska-Płocińska.

#wydarzenie / osobowość 

Grafika nagrodzonego

Agnieszka Kotowska

Projektantka graficzna. Z wykształcenia architekt krajobrazu.Obecnie projektuje i mieszka w Gdańsku. Swoje doświadczenie zdobywała w agencjach reklamowych, jako projektant w firmach z branży nieruchomości i druku 3D oraz w TOFU STUDIO. Aktualnie pracuje jako freelancer. Zajmuje się projektowaniem graficznym, typografią oraz brandingiem. Jej prace opierają się głównie na liternictwie, z którym dużo eksperymentuje zarówno cyfrowo oraz analogowo. Interesuje się ilustracją, interaktywnymi rozwiązaniami w brandingu oraz set designem. Ceni sobie oryginalność i niecodzienność w procesie tworzenia. Jest otwarta na nowe wyzwania projektowe.

#świeża krew  #2017/2018 

AleBrowar

Ostecx creative

Współpraca Ostecx Créative z AleBrowarem rozpoczęła się wiosną 2012 r. Agencja uczestniczyła w narodzinach nowej marki, wspólnie z jej właścicielami tworząc strategię brandingu i komunikacji marketingowej nowego browaru kontraktowego.

#współpraca 

Allegro

Kommunikat + For Brands

Największa polska marka on-line Allegro, której logo w obecnej formie istnieje od 2000 roku w 2015 roku zleciła nam zaprojektowanie i stworzenie przejrzystych wytycznych dotyczących całościowego języka wizualnego. Standaryzacja wszystkich elementów graficznych zarówno tych zastanych jak i opracowanych od podstaw zajęła sporo czasu, jednak dała podwaliny dla uporządkowanego systemu, jakim marka posługuje się do dzisiaj. Istniała również potrzeba stworzenia niektórych oryginalnych elementów. Powstało wówczas standardowe logo, ale także motyw graficzny, ikonografia, odznaki, ilustracje i materiały drukowane. Całość została zawarta w obszernym brandbooku, który także został wyprodukowany fizycznie w wersji premium.

#funkcja 

Artystyczna Podróż Hestii

UVMW

Głównym motywem graficznym kampanii Artystycznej Podróży Hestii były wizualne formy prezentacji danych statystycznych. Liczby i statystki pozwoliły nam w abstrakcyjny sposób opowiedzieć o sile i pozycji Artystycznej Podróży Hestii. Powstało kilkanaście komunikatów, które poruszały różne aspekty związane z konkursem. Opowiadały o rynku sztuki i pozycji APH względem innych instytucji, o tym jakich sztuk wizualnych brakuje w zgłoszeniach oraz o tym kiedy i jak się zgłaszać i jakie nagrody czekają na zwycięzców.

#grand prix 

Atlas of Modernity. The 20th and 21st Century Art Collection

Honza Zamojski

Zarówno wystawa, jak i odwołujące się do niej wydawnictwo nie opowiadają o dziejach modernizmu ani tym bardziej — o historii modernistycznej sztuki. Miast chronologicznie uporządkowanej narracji oferują montaż wyobrażeń nowoczesności oraz jej śladów utrwalonych w sztuce XX i XXI wieku. Pojawiający się w tytule „atlas” określa zasadę przyjętej konstrukcji: jest ona swoistym zbiorem map, z których każda opisuje topografię innego terytorium nowoczesności. […] Dopełnienie stanowią przygotowane na potrzeby niniejszego wydawnictwa kolaże Witka Orskiego, umieszczone na początku rozdziałów. Zestawiają one, mieszają i przemieszczają elementy prac pochodzących z różnych części oryginalnego „atlasu”,  otwierając tym samym wyobrażenia nowoczesności na kolejne przekształcenia i interpretacje.

#forma 

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU