Biedronka Smakuje Domem (nagroda)
nazwa / tytuł projektu
Biedronka Smakuje Domem
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2017/2018
strona www
opis
Kampania promująca polskie produkty pod hasłem “Biedronka smakuje domem” hołduje polskim tradycjom kulinarnym. Bohaterami kampanii zostały zwykłe potrawy: masło, chleb, szarlotka, kiełbasa, kaczka. Kolekcja plakatów autorstwa Pawła Jońcy, pokazuje proste, polskie smaki, które znamy z rodzinnych domów.
nagroda
komentarz jury
Od kilku lat z radością obserwujemy rozwój polskiej ilustracji. Piękne wystawy, sukcesy książek na międzynarodowych targach oraz fakt, że polskich twórców ilustracji zapraszają do siebie najbardziej prestiżowe gazety i magazyny sprawił, że nikt specjalnie nie dziwi się, kiedy w konkursach poświęconych grafice użytkowej wygrywa ilustrator/ka. Tym razem jednak mamy do czynienia z wyjątkowym zjawiskiem, kiedy wysokiej jakości ilustracja trafia pod strzechy. Nie jest eksponowana w sterylnych przestrzeniach galerii i nie kupimy jej w niszowej księgarni, jest dostępna dla wszystkich, obok regałów z warzywami, wędlinami i nabiałem. Gratulujemy odwagi osobie, która zaprosiła Pawła Jońcę do projektu Biedronka smakuje domem. Dzięki tej współpracy ilustracja na najwyższym poziomie mogła cieszyć oczy osób w całej Polsce i pokazała, że kultura dla wszystkich nie musi oznaczać kultury do niczego.