nominacje

Element Cosmetics

Blürb Studio

Element to nowa marka kosmetyków pielęgnacyjnych składająca się z trzech linii opartych o nietypowe składniki. Każda z serii dedykowana jest innemu problemowi. Zadaniem studia było stworzenie wyróżniającej się identyfikacji produktu i wyeksponowanie trzech składników wiodących.

#grand prix  #forma 

Bracia Sadownicy

Studio Otwarte

Bracia Sadownicy to marka tłoczonych soków jabłkowych, jabłek i napojów musujących. Założycielami są bracia Adam i Paweł. Oprócz świeżych, niewoskowanych jabłek, firma wytwarza soki i napoje z jabłek wzbogacone smakami z polskich sadów i ogrodów, takimi jak: agrest, pigwa, kwiat bzu, porzeczka czy marchewka. Opracowaliśmy całościową identyfikację wizualną marki – logo, key visual oraz opakowania wszystkich produktów dla linii: surowe jabłka, napoje musujące, soki.

#grand prix  #forma 

U-jazdowski

UVMW

Myśląc nad komunikacją wizualną kampanii wizerunkowej U-jazdowskiego zainspirowało nas to w jak różny sposób ludzie używają ekranów dotykowych. Przenieśliśmy tą ideę na grafikę, tworząc wielokanałową kampanię promującą szeroką ofertę U–jazdowskiego.

#grand prix 

Stabat Mater Dolorosa

Vera King

Zine jest autorską, osobistą interpretacją treści płyty Siksy; Stabat Mater Dolorosa, wydanej w 2018 roku przezwytwórnię Antena Krzyku. Praca stanowi swoisty dodatek kolekcjonerski. Elementy ilustracyjne są rozwinięciemmotywu graficznego projektu płyty zredukowanego do czerni i bieli. Nakład: 40 egzemplarzy, format: a5, 32 strony,druk: riso (czerń). Realizacja: Wydawnictwo Eksperymentalne X-Press.

#grand prix 

57. Krakowski Festiwal FIlmowy

Jakub de Barbaro, Kuba Sowiński

Filmy Krakowskiego Festiwalu Filmowego to w większości dokumenty pokazujące człowieka, niejednokrotnie z właściwymi mu słabościami i ułomnościami. Edycja identyfikacji oparta została na serii amatorskich portretów znanych postaci kina. Niewprawny charakter rysunków kwestionuje zasadność obecnego w przestrzeni publicznej monopolu prezentacji piękna i ideału ikon popkultury. Odręczne prace pośrednio ukazują samych ich autorów, którzy pomimo niedoskonałości decydują się dać wyraz swojej pasji do kina. Niektóre z portretów zdają się być brzydkie, ale jak twierdzi Jakub de Barbaro “W tym leży ich siła. Dzięki temu, że mogą wydać się brzydkie, dajemy sygnał, że nie próbujemy wygładzić ich prawdy”. Rysunkowa stylistyka oprawy graficznej jest też formalnym nawiązaniem do przypadającego w 2017 roku jubileuszu 70-lecia polskiej animacji.

#grand prix 

Radio Kampus

UVMW

Nowy logotyp Radia Kampus opowiada w metaforyczny sposób o dźwięku. Uprościliśmy do minimum formę graficzną otrzymując optyczny znak typograficzny. Czerpiemy pełnymi garściami z modernizmu lat 60/70 i powracających z tamtych lat wzorców na proste, ale przy tym inteligentne rozwiązania graficzne. Tak jak Radio Kampus to dynamiczna i zmienna struktura tak samo znak może zachowywać się w różny sposób – być statyczny, być wypełniany treścią tekstową, być elementem grafiki. Logotyp jest neutralny wizualnie, ponieważ musi objąć sobą szerokie spektrum tematów o których opowiada Kampus – kultura, nauka, życie studenckie i wreszcie muzyka, bardzo różna od elektroniki po ciężkie brzmienia gitarowe.

#grand prix  #forma 

O koniach wschodnich i wywodzących się z ras orientalnych

Aleksandra Toborowicz

Fundacja Qatar Museums Authority emira Hamada ibn Chalify as-Saniego zleciła opracowanie naukowe przez Bibliotekę Narodową jednego z polskich rękopiśmiennych skarbów – 3 tomów "Sur les chevaux orientaux et provenances de Races Orientales" ("O koniach wschodnich i pochodzących od ras arabskich"). To zapiski i rysunki Wacława Seweryna Rzewuskiego (1784–1831) z jego podróży i przygód na Bliskim Wschodzie, a przede wszystkim o koniach arabskich. Pięknie ilustrowany XIXwieczny rękopis był podstawą i inspiracją dla wydania naukowego. Niepublikowany dotąd w całości rękopis został wydany w oryginale – po francusku, polsku i angielsku (w 9 tomach, 2 setach >>PL i ENG

#grand prix 

Oskar i Zofia Hansenowie. Forma Otwarta

Piotr Chuchla

Motyw przewodni projektu – ramka, wywodzi się wprost z idei formy otwartej – idei przewodniej w twórczości Zofii i Oskara Hansenów. Wystawa ukazuje ewolucję hansenowskiej idei formy otwartej, począwszy od jej źródeł w projektach architektonicznych do zastosowania w filmach, grach wizualnych i działaniach performatywnych. Projekt obejmował przygotowanie wszystkich materiałów drukowanych (ulotka, zaproszenie, plakat) oraz podpisów do eksponatów wydrukowanych na ekspozytorach wykonanych wg projektu Hansenów. W ramach dodatkowej promocji wystawy powstało 5 kolekcjonerskich plakatów wykonanych ręcznie w technice sitodruku prezentujących projekty oraz parę architektów.

#grand prix 

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU