nominacje

Michał Pecko

Rocznik ’85. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz Akademii Sztuk Pięknych w Wilnie. Niezależny projektant działający na polu grafiki, ilustracji i działań przestrzennych. Od 2016 roku wykładowca na macierzystej uczelni.

#świeża krew 

Kinga Gazda

Absolwentka wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz Projektowania Graficznego na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Jej projekty zostały dostrzeżone m. in. przez: Graduation Projects, Polish Graphic Design Awards, Salon Ilustratorów, Nagrodę Klubu Twórców Reklamy. Zajmuje się szeroko pojętym projektowaniem komunikacji wizualnej. Pracuje w studiu Podpunkt.

#świeża krew 

Maciej Połczyński

Laïc: Type Foundry to dom typografczny, założony przez Macieja Połczyńskiego w czerwcu 2018 roku. Celem Laïc: jest promowanie alternatywnych, niezależnych i młodych projektantów krojów pisma z Polski i zagranicy. Laïc: to również projekt nastawiony na współpracę między projektantami pisma i twórcami różnych dyscyplin wizualnych. W ramach takie współpracy powstał między innymi krój Krayewski, w oparciu o liternictwo Andrzeja Krajewskiego oraz Ozzy wychodzący spod ręki kaligrafa Brody’ego Neuenschwandera. Maciej Połczyński (1994) – absolwent Polsko-Japońskiej Akademi Technik Komputerowych, projektant krojów pisma oraz komunikacji wizualnej. Od momentu ukończenia studiów współpracuje z PJATK gdzie prowadzi technicznie pracownie sitodruku oraz warsztaty wprowadzające do projektowania krojów pisma.

#świeża krew 

Tomasz Opaliński

Urodzony w 1993 roku. Studia: Wydział Grafiki Sztuk Pięknych w Warszawie (2013 - 2018). Dziedziny działalności artystycznej: grafika artystyczna, grafika projektowa, rysunek, ilustracja.

#świeża krew 

Marianna Paszkowska

Marianna jest kreatywnym geekiem o bystrym i otwartym umyśle, dłonie ma wiecznie umazane tuszem i farbą, a jej pasją są litery. Swoje typograficzne zdolności rozwijała podczas studiów na gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, na Akademickim Kursie Typografii w Warszawie oraz podczas stażu w studiu Dalton Maag w Londynie. Obecnie przebywa w Berlinie gdzie pracuje w Monotype jako Inżynier Fontu. W wolnym czasie pracuje nad swoimi krojami pisma, kaligrafuje, maluje szyldy, uczy się i dzieli wiedzą prowadząc warsztaty. Kiedy nie rysuje liter, można ją spotkać spacerującą po mieście z aparatem w ręku, siedzącą gdzieś w kącie ze szkicownikiem na kolanach lub po prostu biegającą po parku, ale nawet wtedy skanuje oczami przestrzeń wokół siebie w poszukiwaniu wrażeń i obrazów, które można zamknąć w formie litery.

#świeża krew 

Grafika zwycięzcy

Ludka Biniek

Projektantka krojów pisma, grafiki edytorskiej oraz książki artystycznej. Obroniła dyplom z wyróżnieniem dziekańskim w Pracowni Projektowania Książki i Publikacji Cyfrowych prof. Macieja Buszewicza na warszawskiej ASP. Type-geek.

#świeża krew 

we3 studio

Jesteśmy studiem projektowym z Warszawy, zajmującym się projektowaniem identyfkacji wizualnej. Współpracujemy z małymi i dużymi firmami oraz instytucjami publicznymi. Wierzymy, że dobre projekty mogą zmienić świat, lub chociaż uczynić go ładniejszym. Ciągle szukamy nowych wyzwań i staramy się rozwiązywać problemy nieszablonowo.

#świeża krew 

Weronika Mehr

Studentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach na Wydziale Projektowym. Wraz z Marią Prochaczek prowadzi studio projektowe – muflon studio. Specjalizuje się w komunikacji wizualnej. Tworzy projekty z zakresu informacji i identyfikacji. Wykorzystuje projektowanie, by wspierać inicjatywy, które korzystnie wpływają na rozwój społeczeństwa. Stale współpracuje z takimi organizacjami jak: TEDxKatowice, Fundacja Napraw Sobie Miasto, Czyste powietrze. Tworzy projekty z zakresu edytorstwa i komunikacji wizualnej dla instytucji takich jak: Żydowski Instytut Historyczny, Muzeum Śląskie, Zamek Cieszyn, Teatr Miejski w Gliwicach. Otrzymała wyróżnienie za Najpiękniejszą książkę roku 2018; wyróżnienie w konkursie Joseph Binder Award 2018 oraz wyróżnienie PGWAwards 2017.

#świeża krew 

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU