nominacje
Michał Pecko
Rocznik ’85. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz Akademii Sztuk Pięknych w Wilnie. Niezależny projektant działający na polu grafiki, ilustracji i działań przestrzennych. Od 2016 roku wykładowca na macierzystej uczelni.
Kinga Gazda
Absolwentka wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz Projektowania Graficznego na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Jej projekty zostały dostrzeżone m. in. przez: Graduation Projects, Polish Graphic Design Awards, Salon Ilustratorów, Nagrodę Klubu Twórców Reklamy. Zajmuje się szeroko pojętym projektowaniem komunikacji wizualnej. Pracuje w studiu Podpunkt.
Maciej Połczyński
Laïc: Type Foundry to dom typografczny, założony przez Macieja Połczyńskiego w czerwcu 2018 roku. Celem Laïc: jest promowanie alternatywnych, niezależnych i młodych projektantów krojów pisma z Polski i zagranicy. Laïc: to również projekt nastawiony na współpracę między projektantami pisma i twórcami różnych dyscyplin wizualnych. W ramach takie współpracy powstał między innymi krój Krayewski, w oparciu o liternictwo Andrzeja Krajewskiego oraz Ozzy wychodzący spod ręki kaligrafa Brody’ego Neuenschwandera. Maciej Połczyński (1994) – absolwent Polsko-Japońskiej Akademi Technik Komputerowych, projektant krojów pisma oraz komunikacji wizualnej. Od momentu ukończenia studiów współpracuje z PJATK gdzie prowadzi technicznie pracownie sitodruku oraz warsztaty wprowadzające do projektowania krojów pisma.
Tomasz Opaliński
Urodzony w 1993 roku. Studia: Wydział Grafiki Sztuk Pięknych w Warszawie (2013 - 2018). Dziedziny działalności artystycznej: grafika artystyczna, grafika projektowa, rysunek, ilustracja.
Marianna Paszkowska
Marianna jest kreatywnym geekiem o bystrym i otwartym umyśle, dłonie ma wiecznie umazane tuszem i farbą, a jej pasją są litery. Swoje typograficzne zdolności rozwijała podczas studiów na gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, na Akademickim Kursie Typografii w Warszawie oraz podczas stażu w studiu Dalton Maag w Londynie. Obecnie przebywa w Berlinie gdzie pracuje w Monotype jako Inżynier Fontu. W wolnym czasie pracuje nad swoimi krojami pisma, kaligrafuje, maluje szyldy, uczy się i dzieli wiedzą prowadząc warsztaty. Kiedy nie rysuje liter, można ją spotkać spacerującą po mieście z aparatem w ręku, siedzącą gdzieś w kącie ze szkicownikiem na kolanach lub po prostu biegającą po parku, ale nawet wtedy skanuje oczami przestrzeń wokół siebie w poszukiwaniu wrażeń i obrazów, które można zamknąć w formie litery.
Ludka Biniek
Projektantka krojów pisma, grafiki edytorskiej oraz książki artystycznej. Obroniła dyplom z wyróżnieniem dziekańskim w Pracowni Projektowania Książki i Publikacji Cyfrowych prof. Macieja Buszewicza na warszawskiej ASP. Type-geek.
we3 studio
Jesteśmy studiem projektowym z Warszawy, zajmującym się projektowaniem identyfkacji wizualnej. Współpracujemy z małymi i dużymi firmami oraz instytucjami publicznymi. Wierzymy, że dobre projekty mogą zmienić świat, lub chociaż uczynić go ładniejszym. Ciągle szukamy nowych wyzwań i staramy się rozwiązywać problemy nieszablonowo.
Weronika Mehr
Studentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach na Wydziale Projektowym. Wraz z Marią Prochaczek prowadzi studio projektowe – muflon studio. Specjalizuje się w komunikacji wizualnej. Tworzy projekty z zakresu informacji i identyfikacji. Wykorzystuje projektowanie, by wspierać inicjatywy, które korzystnie wpływają na rozwój społeczeństwa. Stale współpracuje z takimi organizacjami jak: TEDxKatowice, Fundacja Napraw Sobie Miasto, Czyste powietrze. Tworzy projekty z zakresu edytorstwa i komunikacji wizualnej dla instytucji takich jak: Żydowski Instytut Historyczny, Muzeum Śląskie, Zamek Cieszyn, Teatr Miejski w Gliwicach. Otrzymała wyróżnienie za Najpiękniejszą książkę roku 2018; wyróżnienie w konkursie Joseph Binder Award 2018 oraz wyróżnienie PGWAwards 2017.