nominacje
Ojczysty
Projekt grafczny i typografczny gry planszowej, która bawi znajomością języka polskiego – słownikowego, potocznego i młodzieżowego żargonu. Na potrzeby gry zostały opracowane: pudełko, plansza, karta, pionki i instrukcja. Gra wydana przez Narodowe Centrum Kultury, we współpracy z Karolem Madejem (autorem koncepcji i mechaniki gry).
Dworzec Cieszyn
Dworzec Cieszyn to nowa przestrzeń dla podróżujących zarówno koleją, busami oraz transportem miejskim, ze względu na specyfikę miasta granicznego, podróżny informowany jest w języku polskim, czeskim i angielskim.Jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców a także turystów i dla nich dodatkowo zawiera informację o zabytkach Cieszyna oraz czasie w jakim można do nich dotrzeć. Projekt prowadzony był z myślą o niskich kosztach wdrożenia oraz wykorzystaniu możliwości jakie ze sobą niesie przestrzeń architektoniczna. Projektantom zależało na zbudowaniu systemowego i jasnego/zrozumiałego języka przekazu a także skutecznej informacji. Dodatkowo uzyskano silną i rozpoznawalną identyfikację miejsca o ciepłym i przyjaznym wizerunku.Projekt prowadzony był we współpracy z Urzędem miejskim i Zamkiem Cieszyn.
Narodziny marki
Projekt niekomercyjnego poradnika, którego wszystkie zyski ze sprzedaży przekazane zostały na cele charytatywne. Kupujący wsparli podopiecznych Akademii Przyszłości – organizacji, która pomaga dzieciom z trudnościami w osiągnięciu lepszych wyników w nauce i poznawaniu swoich mocnych stron.
Projekty stron www
Portal rekrutacyjny Politechniki Warszawskiej przemawia do potencjalnych kandydatów na studia za pomocą oryginalnego pomysłu, bazując na doświadczeniach ze świata gier komputerowych czy mediów społecznościowych. Internet zaspokaja potrzeby przynależności i budowania wizerunku młodych ludzi –stworzenie atrakcyjnej i interesującej przestrzeni, z którą młodzież może się identyfkować było jednym z założeń nowego serwisu rekrutacyjnego. Hi-storylessons.eu przedstawia historię Europy i poszczególnych krajów europejskich z różnych perspektyw narodowych,w interaktywny, angażujący i przystępny sposób. Edukacyjna platforma on-line skierowana jest do nauczycieli,uczniów i wszystkich zainteresowanych historią. Projekt składa się z narracyjnej strony głównej orazwyszukiwarki wydarzeń – za pomocą intuicyjnej nawigacji możemy przyglądać się określonym epizodom namapie XX wiecznej Europy i porównywać ich ocenę w oczach historyków reprezentujących Polskę, Niemcy, Czech, Słowację, Węgry i Rumunię. lekilegalnie.pl -Strona wspiera komunikację kampanii „Kupuj leki legalnie” – akcji zwiększającej świadomości społeczeństwa o zagrożeniach wynikających z zakupu produktów leczniczych w miejscach do tego nieuprawnionych. Koncepcja oparta jest na mechanice gry, w której liczy się refeks – w określonym czasie użytkownik musi zgromadzić jak najwięcej tanich produktów medycznych. Gramy o największą ilość punktów i kosz pełen najtańszych produktów, ale docelowo fnał gry kończy się utratą zdrowia, czy zgożeniem życia.
Memo
MEMO to dwie uzupełniające się aplikacje, zaprojektowane specjalnie dla seniorów. MEMO dzień to interaktywny kalendarz, zawierający ciekawostkę lub ilustrację na każdy dzień w roku. MEMO trening to zestaw sześciu prostych gier na ćwiczenie pamięci i koncentracji. Wyzwaniem w projekcie było przełamanie bariery technologicznej wśród osób starszych - osiągnięto to dzięki zastosowaniu elementów specyficznych dla papieru - rastra oraz przyjaznej palety kolorystycznej. Przy projektowaniu aplikacji czynny udział brali sami seniorzy, którzy aktywnie testowali program pod kątem UX oraz projektu graficznego.
Allegro
Największa polska marka on-line Allegro, której logo w obecnej formie istnieje od 2000 roku w 2015 roku zleciła nam zaprojektowanie i stworzenie przejrzystych wytycznych dotyczących całościowego języka wizualnego. Standaryzacja wszystkich elementów graficznych zarówno tych zastanych jak i opracowanych od podstaw zajęła sporo czasu, jednak dała podwaliny dla uporządkowanego systemu, jakim marka posługuje się do dzisiaj. Istniała również potrzeba stworzenia niektórych oryginalnych elementów. Powstało wówczas standardowe logo, ale także motyw graficzny, ikonografia, odznaki, ilustracje i materiały drukowane. Całość została zawarta w obszernym brandbooku, który także został wyprodukowany fizycznie w wersji premium.
Raport Roczny ERGO Hestia “Sieć"
Dane (Big Data, data esthetics, information architecture...) to globalny trend, zarówno w biznesie, nauce, jak i sztuce. Niemal każdą z dziedzin naszej aktywności – również działalności firmy – da się zmierzyć i zanalizować; za wszystkimi liczbami natomiast stoją obrazy. Moim celem było ich “odnalezienie” i zmaterializowanie – tak, aby powstałe wizualizacje miały źródło w konkretnych i rzeczywistych danych statystycznych, a jednocześnie mogły funkcjonować jako autonomiczne formy. Publikacja składa się więc z 13 wizualizacji danych, dotyczących różnych zjawisk, zależności lub wydarzeń, dla których punktem wspólnym jest z jednej strony motyw sieci, z drugiej – 2016 rok. Raport zbudowany na zasadzie hipertekstu – pierwsza wizualizacja prezentuje hasła, do których odnośniki znalazły się na kolejnych stronach.
Infografki FRSE
Seria plakatów informacyjnych prezentujących wpływ programów unijnych wspierających polską edukację w Polsce i wyniki badań Fundacji.