nominacje

Grafika nagrodzonego

28. Festiwal Kultury Żydowskiej

Studio Otwarte

28. edycja KŻ zbiegła się z 70-tą rocznicą powstania Państwa Izrael, a jej motywem przewodnim był Syjon – ucieleśnienie Ziemi Obiecanej – miejsca na ziemi, do którego się tęskni i w którym spełniają się sny. Syjon / Zion we wszystkich materiałach festiwalowych wykonany jest z opalizującej folii holograficznej, za każdym razem gdy spojrzeć – jest inny. Już po raz szósty z kolei opracowaliśmy oprawę graficzną FKŻ: programy, plakaty i inne druki, oprawę miejsc, festiwalowe gadżety i całej komunikacji festiwalu.

#forma  #współpraca 

Atlas of Modernity. The 20th and 21st Century Art Collection

Honza Zamojski

Zarówno wystawa, jak i odwołujące się do niej wydawnictwo nie opowiadają o dziejach modernizmu ani tym bardziej — o historii modernistycznej sztuki. Miast chronologicznie uporządkowanej narracji oferują montaż wyobrażeń nowoczesności oraz jej śladów utrwalonych w sztuce XX i XXI wieku. Pojawiający się w tytule „atlas” określa zasadę przyjętej konstrukcji: jest ona swoistym zbiorem map, z których każda opisuje topografię innego terytorium nowoczesności. […] Dopełnienie stanowią przygotowane na potrzeby niniejszego wydawnictwa kolaże Witka Orskiego, umieszczone na początku rozdziałów. Zestawiają one, mieszają i przemieszczają elementy prac pochodzących z różnych części oryginalnego „atlasu”,  otwierając tym samym wyobrażenia nowoczesności na kolejne przekształcenia i interpretacje.

#forma 

Bracia Sadownicy

Studio Otwarte

Bracia Sadownicy to marka tłoczonych soków jabłkowych, jabłek i napojów musujących. Założycielami są bracia Adam i Paweł. Oprócz świeżych, niewoskowanych jabłek, firma wytwarza soki i napoje z jabłek wzbogacone smakami z polskich sadów i ogrodów, takimi jak: agrest, pigwa, kwiat bzu, porzeczka czy marchewka. Opracowaliśmy całościową identyfikację wizualną marki – logo, key visual oraz opakowania wszystkich produktów dla linii: surowe jabłka, napoje musujące, soki.

#grand prix  #forma 

Ecce Karol

Less.

Katalog prac artysty-linorytnika Karola Lewalskiego. Format 34x27 cm.

#forma 

Element Cosmetics

Blürb Studio

Element to nowa marka kosmetyków pielęgnacyjnych składająca się z trzech linii opartych o nietypowe składniki. Każda z serii dedykowana jest innemu problemowi. Zadaniem studia było stworzenie wyróżniającej się identyfikacji produktu i wyeksponowanie trzech składników wiodących.

#grand prix  #forma 

Folx

Super Super

Folx – pierwsza sieć komórkowa w aplikacji, działająca na zasadach subskrypcji. Projekt odpowiada na potrzeby jego odbiorców: pokolenia cyfrowego, które ceni sobie rzeczy i usługi proste. Punktem wyjścia do myślenia o marce i brandingu Folx było odejście od znanego dotychczas świata krzykliwych reklam i postawienie na wygodę, przejrzystość, prostotę, co znalazło swoje odzwierciedlenie w identyfikacji, m.in. w minimalistycznym logotypie, czy na stronie www i w sesji produktowej, których zadaniem była prezentacja nowego, startupowego operatora w skondensowany i jasny sposób. Z drugiej strony musieliśmy odpowiedzieć na potrzebę ludzi pokolenia cyfrowego, którzy korzystają z aplikacji. Stąd w brandingu duży komponent technologiczny, wyróżniający nas na tle innych operatorów.

#forma 

Grafika zwycięzcy

Font Sudety

Jan Estrada-Osmycki

Pomysł na krój Sudety powstał podczas pobytu w Sokołowsku, gdzie mieszkałem przez pół roku. Inspiracją była bogata kultura wizualna Dolnego Śląska, w szczególności typografia. Celem — przede wszystkim intelektualno-twórczo-medytacyjna zabawa podczas której przy okazji powstał krój — kaligraficzny i geometryczny zarazem. Sposobem — charakterystyczny ślad ostrego narzędzia trzymający się kilku prostych reguł (nie zawsze łatwych do wprowadzenia) i dwóch przecinających się osi, przez co litery łączą się w słowa w bardzo ornamentalny sposób, pod kilkoma kątami. Praca nad Sudetami przypominała bardziej tworzenie puzli, albo patternu, niż kroju.

#forma 

Good Looking Studio

Od 2008 roku przeszło 600 realizacjami edukujemy klientów i odbiorców jak robić wartościowy outdoor w postaci ręcznie malowanych reklam, właściwie umieściliśmy takie pojecie w słowniku marektingu w Polsce. Wierzmy, ze reklama wielkoformatowa może wzbogacać miasto nie tylko je zawłaszczać. Staliśmy się drugą największą na świecie firmą specjalizującą się w ręcznie malowanej reklamie. Przełom 2017 i 2018 roku przyniósł wiele realizacji gdzie musieliśmy wyjść z kreatywnymi rozwiązaniami poza ręczne malowanie co pozwoliło nam wskoczyć na jeszcze wyższym poziom tego co oferujemy klientom. Researcher: nominacja za stworzenie działalności o nietypowym charakterze, zatrudniającej artystów, malarzy, na którą – jak się okazało – jest miejsce na rynku. Wprowadzenie oferty dla agencji reklamowych w formie murala reklamowego na bardzo wysokim poziomie, często odwzorowującego realistycznie promocyjne fotosy, zdjęcia z filmów.

#forma 

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU