nominacje

Ajyal Film Festival

Marta Gawin

Ajyal to w języku arabskim generacja, pokolenie. Po dwóch latach izolacji Ajyal Film Festiwal zorganizowano pod hasłem "Press Play”, tym samym czyniąc go okazją do ponownego zjednoczenia, odnowienia relacji społecznych i "powrotu do gry". Komunikacja wizualna łączyła w sobie 5 różnych dyscyplin sztuki i kierowana była do szerokiego grona odbiorców. Ajyal Film Festival to największe wydarzenie branżowe w regionie, którego celem jest zbudowanie silnego środowiska filmowego na Bliskim Wschodzie. Festiwal stanowi kontynuację katarskiej edycji Tribecca Film Festival, a tym co go wyróżnia jest 450 osobowe Jury młodych – Ajyal Jurors, które jest gwarantem otwartości, gotowości na naukę i świeżego spojrzenia. W 2021 pod hasłem "Press Play" odbyła się pierwsza postpandemiczna edycja Festiwalu. Prezentowane były: filmy konkursowe, gry wideo, sztuki wizualne, kino plenerowe, odbywały się spotkania i panele dyskusyjne. Grupa odbiorców to nie tylko profesjonaliści, branżowcy i pasjonaci kina ale również młodzież i dzieci. Wyzwaniem było zawarcie w jednym spójnym systemie identyfikacji wizualnej tak różnych dyscyplin skierowanych do różnych grup odbiorców. Tym co było wspólne była radość doświadczenia, pragnienie spotkania i konfrontacji z dziełem sztuki czy wytworem kultury. Festiwal stał się wyzwaniem do spontanicznej zabawy, do integracji do radości. Słowo Ajyal to w języku arabskim generacja, pokolenie. Ajyal Film Festival to wydarzenie, któremu przyświeca przekonanie, że sztuka i film mają siłę wpływania na społeczeństwo, zmiany na lepsze. Czas pandemiczny zamknął nas w mieszkaniach, oddzielił od siebie. Po 2 latach odosobnienia Festiwal stał się okazją do ponownego zjednoczenia, odnowienia więzi, powrotu do normy. W tym kontekście hasło "Press Play" odnosi się nie tylko do odtworzenia dzieła filmowego ale również do zacieśnienia więzi międzyludzkich, budowania wspólnoty i dialogu. Motto "Press Play" to zaproszenie do zabawy, do poszukiwania i odkrywania poprzez wspólne doświadczenie kulturalne. Po okresie "Pauzy" z nadzieją wkraczamy do gry. Ajyal Film Festival tworzy 5 dyscyplin: filmy konkursowe, gry wideo, sztuki wizualne, kino plenerowe, spotkania i panele dyskusyjne. Każda z tych dyscyplin została zilustrowana piktogramem opartym na symbolu „play” (czarny trójkąt). Kamera, Packman, barwny motyl, camper i dymek dialogowy zostały wplecione w słowo Play. Główny motyw graficzny funkcjonował w wariancie dwujęzycznym (angielsko-arabskim) oraz angielskim i arabskim. Powstał szereg materiałów outdoorowych, od plakatów, flag, przez banery i billboardy, po reklamy na schodach ruchomych, reklamy displayowe na ekranach w przestrzeni publicznej, projekty scen, scenografie przestrzeni. Każde wydarzenie czy projekcja otrzymało dedykowaną oprawę wizualną. Powstały materiały drukowane: katalogi, notesy, teczki oraz gadżety: koszulki, torby, bluzy, buffy, identyfikatory, smycze. Kampania była intensywnie prowadzona w mediach społecznościowych, głównie na instagramie w postaci stories, postów kwadratowych i naklejek. Istotnym elementem komunikacji były również filmy animowane reinterpretujące główny motyw graficzny. Zaprojektowano również system wayfindingu (oznaczana kierunkowe i oznaczenia obiektów) w dzielnicy kulturalnej Katara. Identyfikacja wizualna Ajyal Film Festiwal to rozległy system wizualny, wychodzący poza standardowy branding wydarzenia. Cała dzielnica Katara Cultural Village została przekształcona w wioskę festiwalową, gdzie oprócz materiałów identyfikujących wydarzenie, pojawił się dedykowany system informacji przestrzennej. Spójna identyfikacja wizualna pozostałych miejsc goszczących festiwal sprawiła, że miasto Doha przeistoczyło się festiwalowe „boisko do gry” i zapraszało do zabawy. Skoordynowane działania promocyjne, kampania digitalowa, materiały drukowane, filmy animowane czy gadżety sprawiły, że festiwal był silnie obecny w życiu mieszkańców miasta, którzy licznie odwiedzali prezentowane wydarzenia. Hasło „Press Play” wybrzmiało z całą swoją mocą przywracając optymizm i radość życia społecznego.

#Forma 

Asseta - Odzyskaj przyszłość

Symbol Studio

Asseta to firma stosująca innowacyjne rozwiązania bazujące na najnowszych technologiach, w tym modele statystyczne i narzędzia big data w celu odzyskania należności od osób zadłużonych. Strategia marki opiera się na opracowanym sloganie "ODZYSKAJ PRZYSZŁOŚĆ”, natomiast jego interpretacją wizualną jest zaawansowany system przepływu cząsteczek. Branding marki oparliśmy na trzech kluczowych elementach: 1. Jest to komunikacja werbalna „ODZYSKAJ PRZYSZŁOŚĆ”, która nawiązuje do usług windykacji (odzyskaj) oraz technologii (przyszłość). 2. Drugi element to fundament marki czyli logo. Chcieliśmy by logo Assety stało się znakiem, drogowskazem i ostrzeżeniem dla osoby zadłużonej, stąd trójkątną forma przywołująca na myśl drogowe znaki ostrzegawcze. Trzy segmenty umieszczone w znaku to nawiązanie do trzech podmiotów pomiędzy, którymi następuje przepływ / odzyskiwanie środków. 3. Trzeci element to komunikacja wizualna, która odzwierciedla motyw odzyskiwania środków. W tym celu stworzyliśmy zaawansowany system do przedstawiania dowolnej formy w sposób przepływu cząsteczek. System jest w pełni wektorowy i daje pełną kontrolę projektantowi nad tworzoną ilustracją. Cząsteczki to wizualna interpretacja "Big data" oraz nawiązanie do sloganu marki. Dzięki niemu możemy zinterpretować logo marki, tworzyć „cząsteczkowe” cyfry czy rozbudowane ilustracje. W animacjach przepływ cząsteczek ma odwrotny kierunek względem wskazówek zegara, w ten sposób jeszcze bardziej podkreślamy aspekt "odzyskiwania".

#Forma 

Autorska kolekcja porcelany z okazji 100 lecia firmy DUKA

Andrzej Wieteszka

DUKA X WIETESZKA DUKA 100 YEARS Rok temu zostałem zaproszony przez firmę DUKA do stworzenia koncepcji i zaprojektowania autorskiej kolekcji porcelany z okazji 100 lecia firmy DUKA. Postanowiłem podążyć tropem szwedzkiego designu, śladem kultowych szwedzkich Projektantów i Projektantek obiektów, przedmiotów, form przemysłowych, a wszystko zanurzyłem w naturze, folklorze, architekturze, literaturze, filmie etc. Powstała synteza, remix subiektywny będący moim hołdem dla 100 lecia firmy DUKA, dla szwedzkiej kultury, sztuki, muzyki, tradycji i nowoczesności. Kolekcja składa się z 11 obiektów: 10 małych filiżanek, 10 talerzyków, 10 dużych filiżanek oraz 1 dzbanka na herbatę. Dla całej kolekcji zaprojektowałem 11 opakowań (każdy obiekt zapakowany jest w spersonalizowane opakowanie) Kolekcja jest sygnowana moim podpisem. Na każdym obiekcie umieszczona jest sygnatura: DUKA X Wieteszka. Każdy obiekt ma zupełnie inną ilustracje, treść i klimat. Wszystkie zawierają po kilkanaście różnorodnych obiektów/klimatów a wszystkie zdekodowałem wewnątrz opakowań gdzie umieściłem legendę do odnajdywania obiektów wraz z opisem ich. Projekt DUKA X Wieteszka rozszerzony jest o witryny w salonach DUKA które udekorowane są elementami graficznymi kolekcji. W salonach znajdują się POSy które kierują do specjalnych stoisk / witryn w których moja kolekcja jest specjalnie oznakowana i wydzielona.

#Forma 

BLED – opracowanie graficzne albumu muzycznego

Ada Zielińska

Projekt znaku oraz całościowe opracowanie albumu muzycznego (CD, winyl, kaseta) dla zespołu jazzowego Bled. Punktem wyjścia do stworzenia projektu były inspiracje i referencje które dostałam od zespołu – klimat pustynny, książka Diuna. To elementy, które w jakimś stopniu miały byc motywem przewodnim. Pracę zaczęłam od projektu znaku graficznego, opartego na modularnej typografii. Następnym krokiem było przygotowanie materiałów promocyjnych na social media, plakatów i wizytówek. Kulminacją projektu było zaprojektowanie albumu muzycznego – CD, winyl i kasetę. Których głównym elementem była autorska ilustracja, oraz wcześniej zaprojektowany znak graficzny.

#Forma 

Choć minął dla nas czas tworzenia, to pozostała myśl w obrazach

Alicja Kobza

Projekt identyfikacji wystawy powstałej według koncepcji nieżyjącego już prof. Stefana Gierowskiego, który o ekspozycji mówi w następujący sposób: „To wystawa moich bliskich przyjaciół, którzy odeszli. Tym razem wyjątkowo wystawa nie problemowa a uczuciowa”. Na wystawie prezentowane były prace pięciorga artystów i artystek.

#Forma 

Dryf – opracowanie graficzne albumu muzycznego

Ada Zielińska

Projekt polegał na całościowym opracowaniu albumu muzycznego. Głównym elementem projektu jest autorska ilustracja, która znajduje się na całej powierzchni projektu (wewnątrz i na zewnątrz).

#Forma 

Grafika nagrodzonego

Halisa

Jan Estrada-Osmycki / TEKIO

Halisa to studium nad technologią variable i gatunkiem grotesk, którego efektem jest obszerna kolekcja krojów — pięć rodzin w sześciu grubościach, bądź dwa fonty variable. Konstrukcja liter oparta jest na superelipsie (kwadratokręgu), co daje liniom ściśnięty, blokowy charakter, wyraźniejszy w grubszych odmianach. Lżejsze odmiany pozostają bardziej transparentne tworząc razem zbalansowany stosunek charakteru i neutralności.

#Forma 

identyfikacja TRACTS

POST NOVIKI

Identyfikacja wizualna Tracts, grupy roboczej naukowców, zajmujących się badaniem zmian klimatycznych, socjologicznych, i technologicznych za pomocą trackowania śladów. Logotyp bezpośrednio nawiązuje do tej idei - łapiąc fragmenty obrazów, zjawisk, liter w jeden ciagły zna. Idea ta tworzy całość identyfikacji.

#Forma 

Jerzyk Krzyżyk - Serce

Jacek Walesiak Studio

Mając po drugiej stronie muzyka bedącego świetnym malarzem stwierdziłem, że trzeba to wykorzystać i zrobić oprawę graficzną wspólnie. Dodatkowo stwierdziliśmy, że do samego wydawnictwa potrzebujemy stworzyć coś więcej co przybliży postać autora. Zaprosiliśmy do współpracy jednego z najlepszych w polsce dziennikarzy muzycznych Filipa Kalinowskiego, który poza napisaniem tekstów wprowadzających przeprowadził odważne, bezkompromisowe wywiady zarówno z Jerzykiem jak i autorem całej oprawy muzycznej - Wojtkiem Urbańskim. Jerzyk stworzył specjalną serię prac malarskich konkretnie pod swój album. Dodatkowo produkując CD tytuł płyty nadrukowaliśmy na opakowaniu plastikowym tak aby nie ingerować w sam obraz - to było dla nas bardzo ważne. Dodatkowo sam obraz frontowy został aanimowany w wersji na youtube. Do projektu dobraliśmy odważny krój pisma Nikita autorstwa Floriane Rousselot który idealnie pasował do prac Jerzyka. Sam krój stał się tworzywem reszty komunikacji - kadrowanie go pozwoliło stworzyć fajny, silny język graficzny. Dodatkowo wydaniu towarzyszył zin, który potraktowaliśmy też jako medium artystycznej wypowiedzi. Finalny zin został przez jerzyka wzbogacony rysunkami, część wypowiedzi które po czasie chciał zmienić została przez niego wykreślona. Przy niektórych swoich wypowiedziach dopisał dodatkowe didaskalia. Powstała unikatowa publikacja, której wartość kolekcjonerska będzie na pewno wysoka. Powstało rozpoznawalne na rynku wydawnictwo, jednego z najważniejszych debiutantów na polskiej scenie muzycznej AD 2022. W spójny sposób połączyliśmy dwa światy Jerzyka Krzyżyka - malarstwo oraz muzykę.

#Forma 

KatyńProMemoria 2.0

Superskrypt

Portal internetowy „Katyń Pro Memoria” to wirtualny spaceru po nekropoliach Bykowni, Charkowie, Miednoje oraz Kuropatach. Za pomocą elementów wizualnych, muzyki, głosów znanych lektorów, budujemy w świecie cyfrowym przestrzeń, która opowiada trudną historię. Pracę nad rozszerzoną wersją serwisu – Katyń 2.0 – zbiegły się z zbrojną napaścią Rosji na Ukrainę w 2023 roku. Miejsca, które w nim prezentujemy, jak Charków, przestają istnieć. Serwis nie pełni jedynie funkcji „cyfrowego dodatku do podręcznika od historii". Staje się argumentem na „tak" w dyskusji o tym, czy rosyjską propagandę można pokonać. Jest też dowodem na to jak splątane ze sobą są losy Polaków, Ukraińców i Białorusinów. O tym, że serwis jest potrzebny świadczy fakt, że zapalono w nim już ponad 102 tys. wirtualnych świec. Serwis sprawia, że bohaterowie, ofiary zbrodni katyńskiej przestają być anonimowi. Katyń Pro Memoria prezentuje imiona, nazwiska i historię ich życia, możemy zapalić dla uczczenia ich pamięci wirtualne światło pamięci. Pierwsza wersja serwisu – Katyń 1.0 – była ograniczona do prezentacji cmentarza katyńskiego. Wraz z jego rozwojem o kolejne nekropolie konieczne okazało się stworzenie animacji oraz zaprojektowanie mapy, która poprowadzi użytkownika przez nowe obszary. Mapa musiała być responsywna i spełniać wymogi dostępności. To, że tak skomplikowany wizualnie serwis spełnia wymagania WCAG jest bardzo dużym wyróżnikiem tej realizacji. Naszym zadaniem nie było wierne odwzorowanie poszczególnych nekropolii, ale oddanie ich charakteru oraz zaprezentowanie w każdej z nich innego aspektu sowieckich zbrodni. Stworzyliśmy animacje-intro, która prezentuje wszystkie dostępne nekropolie. Użytkownik wie po jakich obszarach będzie się poruszać. Może podążyć zaproponowaną ścieżką lub samodzielnie wybrać kierunek zwiedzania. W każdym obszarze znajduje się inny obiekt, który reprezentuje inny aspekt Zbrodni Katyńskiej.

#Forma 

Koncerty Chopinowskie

Jan Estrada-Osmycki / TEKIO

Zostaliśmy zaproszeni do stworzenia key visualu tegorocznej, 63. edycji Koncertów Chopinowskich w Łazienkach Królewskich. Naszym warunkiem przyjęcia projektu było unikanie oczywistych motywów typu profil Chopina ?, fortepian ?, bądź wierzba płacząca ?. Zamiast tego zaproponowaliśmy gęsty roślinny wzór z natury zsamplowanej z Łazienek Królewskich, fragment rękopisów Chopina na których widać jak z wściekłością pokreślił swoje nowe dzieło, a do tego całkowicie od zera narysowana typografia (oparta na proporcjach pięciolinii, przez co wchodzi w rytmiczną relację z rękopisem). Naszym celem było stworzenie atmosfery z którą wiąże się przeżywanie Koncertów Chopinowskich w Łazienkach Królewskich oraz nawiązanie do uniwersalnych jakości muzyki.

#Forma 

Łajzol Serious

Jacek Walesiak Studio

To pierwszy solowy album Łajzola po 20 latach rapowania w innych składach, projektach. Artysta chciał i zgodził się na to abyśmy mogli pograć jego wizerunkiem, także w sposób niestandardowy. Tytuł płyty Łajzol Serious to oczywiście nawiązanie do "Why so serious" z Dark Knight z Keithem Ledgerem. Płyta w założeniu miała być zróżnicowana - co także mieliśmy pokazać w całej komunikacji. Płyta będzie pokazywała Pawła z różnych stron - zarówno tej melanżowej, bragga też tej bardziej mrocznej, refleksyjnej. Pomysł zakłada opowieść o stanach emocjonalnych za pomocą deformacji wyrazu twarzy, pozornej radości (doklejanie uśmiechu). Oszczędność kolorów i tonacja zdjęc miały być ukłonem w świat komiksu, czytelne nawiązanie do Jokera - także. Całość w wyrazie miała być przerysowana, nie do końca poważna - jeśli gramy wizerunkiem to róbmy to odważnie. Zastosowanie prostych scenograficznie elementów (przygotowany zin, ręczne kolaże tworzone na planie, szklanki, grill) pozwoliło zbudować spójną, mocną wizualnie opowieść od śmiechu po bardziej agresywne lub szalone (absurdalne?) kadry. Stworzyliśmy wyróżniającą się na polskim rynku komunikację nowej płyty Łajzola. Zrywającą z jego wizerunkiem kojarzonym przez fanów poprzednich wydawnictw. Bardzo mocny front i spójne okładki singli pozwoliły zbudować rozpoznawalność i ciągłość wizualną podczas promocjii wydawnictwa (ponad 6 miesięcy). Kolorem wiodącym był alarmowy czerwony, odważny dobór typografii stawiał nas bliżej świata bohaterów z komiksów.

#Forma 

Nathanael Fijalkow

Superskrypt

Nathanael Fijalkow jest młodym naukowcem, prowadzącym badania związane z machine learning. Nathanael prowadzi badania w dwóch ośrodkach naukowych – we francuskim CNRS oraz londyńskim The Alan Turing Institute of data science and artificial intelligence. Chcą popularyzować swoje badania i publikacje oraz ułatwić sobie networking w środowisku naukowym zlecił nam realizację osobistej strony internetowej – cyfrowej formy Curriculum vitae.

#Forma 

Objectivity by the sea! - Outdoor Campaign

Objectivity Sp. z o.o.

Kampania plakatowa, wykonana w ramach promocji pojawienia się w Gdańsku firmy Objectivity. Powstało 9 projektów plakatów, które były wystawione w przestrzeni miejskiej, w komunikacji publicznej, świecie internetu i finalnie na ścianie jednego z budynków. Projekty zakładał połączenie trzech "światów". Polski - za pomocą językowych łamańców, charakterystycznych dla naszego kraju, polskich znaków i słów które zostały narzucone przez "świat IT". Gdańska - na plakatach występowały symbole, budynki które występują w przestrzeni miejskiej Gdańska. Anglii - chcieliśmy przekazać też, że firma Objectivity pochodzi z Wielkiej Brytanii, dla tego zdecydowaliśmy się na użycie kolażu i w przypadkach animacji, na styl Monty Python-a, który bez wątpienia łączy się z tym światem.

#Forma 

PEPE. - ESCPISM - oprawa graficzna albumu winylowego

barrakuz

Escapism to podróż i ucieczka wyrażona przez dźwięki. Okładka została wykonana odręcznie - wyjątkowo przygotowałam serię wydruków tych samych plików-zdjęć, które kolejno wycinałam na wzór Izohips, a jednocześnie miałam duże skojarzenie z wyspą. Całość została po sklejeniu zeskanowana i przeprowadzona przez postprodukcję, poprawę kolorystyczną oraz przygotowanie do druku całego opakowania. Dzięki temu mamy efekt zapadania, gdzieś wgłąb, jakby skacząca postać znikała. W projekcie odwróciłam również samą postać, by właściwy kierunek spadania obrała na back-coverze. Na nim wykorzystałam materiały, które były pozostałością z projektu frontcoveru (upcycling). Ta ucieczka, ESCAPISM, to w moich oczach wyspa i jej kształt zachowałam na labelach na samym krążku winyla. Kolory typografii odnoszą się do stron winyla. Jest to projekt rzemieślniczy, łączący pracę odręczną - dzięki czemu możemy dojrzeć wszystkie niedoskonałości papieru - jak i cyfrowy - gdyż całość opakowania została wykonana w technice cyfrowej.

#Forma 

SAIO

TOFU Studio

Dla ING Banku Śląskiego przygotowaliśmy nazwę, znak oraz pełen branding oprogramowania służącego budowie i zarządzaniu specjalistycznymi robotami wspierającymi projektowanie elastycznych i nowoczesnych rozwiązań procesowych. SAIO jest wdrażane w wielu procesach korporacyjnych, bankowych, gwarantując spójność i bezpieczeństwo wszelkich powierzanych danych.

#Forma 

SatRev - Logo w kosmosie

Symbol Studio

SatRevolution S.A. to pierwsza polska firma nowych technologii, specjalizująca się w projektowaniu i seryjnej produkcji sztucznych satelitów na potrzeby międzynarodowych agencji kosmicznych oraz innych podmiotów z sektora prywatnego i publicznego. Stworzyliśmy identyfikację wizualną, która jest odzwierciedleniem kosmicznych podróży. Wyzwaniem projektowym w procesie rebrandingu marki SatRevolution było zerwanie z dotychczasowo wypracowanym wizerunkiem startupu kosmicznego. Po analizie rynku zdecydowaliśmy się odciąć od kształtów planet, które nagminnie wykorzystywane są przez konkurencję w identyfikacjach. Postanowiliśmy zrezygnować z wizerunku ciał niebieskich a skoncentrować się na przedstawieniu brandu jako firmy technologicznej funkcjonującej w przestrzeni kosmicznej, nie tyle samą formą znaku ale wykorzystując dynamiczne zachowanie zaprojektowanego systemu i komunikacji. 1. Hasło marki - o podwójnym znaczeniu „New perspectives from space”, opisuje usługi oraz korzyści jakie marka oferuje grupie docelowej. Nowe perspektywy rozwoju biznesu oraz perespektywa jako zjawisko optyczne - nawiązujące do obiektywu satelity. 2. Typografia - bazując na kształcie paneli fotowoltaicznych umieszonych na skrzydłach satelit. Stworzyliśmy autorski font mono, wykorzystywany w logotypie oraz przy zapisywaniu nazw misji. 3. Znak - Kompozycja gwiazdy, Ziemi i satelity. Krzyż może być dekodowana jako punkt odniesienia, oś X, Y. Kwadrat - mikro-satelita, koło - Ziemia. W znaku przemyciliśmy esencje marki, pokazując produkt w przestrzeni kosmicznej. 4. Logo - Umiejscowienie sygnetu względem logotypu nie jest przypadkowe. Jego pozycja zwiększa dynamikę całego znaku a kierunek sugeruje wzrost (lot w przestrzeń). Znak działa jak satelita okrążający Ziemię. 5. Kompozycje - system, którego fundamentem jest dynamicznie rozmieszczone logo marki. Rozszerzona forma sygnetu wzbogacona została o linie, które symbolizują ruch satelity w przestrzeni kosmicznej. Marka, od samego początku swojego funkcjonowania wyznaje niezmienne wartości. Jak mówi o sobie sam SatRev „Tworzymy nanosatelity, aby zbierać dane z obserwacji Ziemi i pomagać zrozumieć zmieniający się świat.” Tę ideę oraz główne założenia projektowe udało nam się w pełni zrealizować. Dzięki wdrożeniu nowej identyfikacji SatRev umocnił swoją pozycję na rynku i zerwał z dotychczasowymi skojarzeniami startupu technologicznego. Marka w stosunkowo krótkim czasie została liderem rynku na arenie międzynarodowej, zdobywając uznanie i wsparcie wśród największych brandów Takich jak spaceX czy Virgin Orbit, które zainwestowało w polską spółkę 30 mln dol. Ponadto Logo i satelita zostały zaprezentowane na wystawie przed giełdą na Time Square w NY a sam projekt został zrecenzowany na TheBrandNew zyskując wiele przychylnych komentarzy.

#Forma 

Streda Smart Homes Systems

Markiewicz Studio

Strategia komunikacji i system identyfikacji wizualnej dla produktu Streda™. Streda™ jest częścią holenderskiej firmy Isolectra. O Streda™: Streda™ to elastyczny i zintegrowany z obiektem system smart home. To połączenie uniwersalnego „rdzenia kablowego” przekazującego energię i dane. Ustandaryzowane ścienne stacje dokujące oraz różnorodne moduły gniazdkowe z funkcjami takimi jak gniazdo zasilania, przełącznik czy punkt dostępu Wi-Fi. Wszystko zintegrowane w jeden funkcjonalny system, by stworzyć infrastrukturę domową, którą można dowolnie konfigurować i łatwo modyfikować, dostosowując ją do zmieniających się okoliczności. O symbolu Streda™: Wybraliśmy symbol, który będąc abstrakcyjną formą, wciąż przemawia do odbiorcy i budzi skojarzenia. Znak ma być prosty w formie oraz łatwo zapadający w pamięć. Nowoczesny, minimalistyczny i bezpośredni. Modernistyczny symbol nawiązuje do podstawowych i najważniejszych wartości marki Streda™​​​​​​​. Są nimi elastyczność, integracja i prostota. Wygięte w kształt litery „S” linie przepływające przez podstawową formę okręgu symbolizują naturalny, sprawny przepływ danych i energii. Streda™ Język wizualny: Głównymi i najbardziej rozpoznawalnymi elementami identyfikacji wizualnej Streda™ są dynamiczne fale. Nawiązują do przepływu energii i informacji a także kluczowych wartości Streda™. Wybór koloru fal zawsze zależy od kontekstu, celu oraz sytuacji, w której mają być użyte. Jednak domyślnymi kolorami powinny być neonowy zielony wraz z jasnym szarym. Przy konstruowaniu dynamicznych fal, w celu uzyskania odpowiedniej różnorodności i dynamiki pozostawiliśmy dużą swobodę. Produkt Streda™ (urządzenia, aplikacja, system) aktualnie jest w trakcie wdrażania i wprowadzania na rynek. Zespół Michał Markiewicz - Strategia, Analiza, Logo, Identyfikacja Wizualna, Materiały Drukowane Edyta Mucha - Animacja, Ikonografia, Ilustracja

#Forma 

Grafika zwycięzcy

URSA MONO

Jan Estrada-Osmycki / TEKIO

Ursa Mono jest fontem sprzecznym. Z jednej strony jego modułowa, prefabrykowana forma przywodzi na myśl brutalistyczną sowiecką architekturę, opresyjne wzornictwo, zamknięte struktury oraz łańcuchy. Z drugiej strony, użyte w innym kontekście, przeplatające się, łączące się na wielorakie sposoby litery przypominają tradycyjny haft i rękodzieło wywołując uczucie jedności, ciepła, harmonii. Jest jednocześnie wschodnioeuropejski i meksykański. – Teraz widzę, że Ursa Mono był podświadomie zainspirowany logotypem zakładów Ursus – przyznaje projektant. – Kiedy pracowałem nad tym fontem w 2021 r. nie byłem tego świadomy. Proces projektowania był jednocześnie medytacją i moją reakcją na informacje dotyczące dramatycznej sytuacji uchodźców na granicy polsko-białoruskiej. Dlatego zdecydowałem, że będzie to pierwsze wydawnictwo domu typograficznego TEKIO, a cały dochód przeznaczony zostanie na wsparcie rodzin, które utknęły w pułapce w lasach na granicy polsko-białoruskiej.

#Forma 

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU