Biały Tunel (oprawa graficzna albumu) (wyróżnienie)
nazwa / tytuł projektu
Biały Tunel (oprawa graficzna albumu)
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2019/2020
klient
Alkopoligamia.com
strona www
opis
Biały Tunel to niecodzienne wydawnictwo, które ukazało się w limitowanej edycji 500 egzemplarzy. Oprawa graficzna albumu odzwierciedla podstawowe założenia Białego Tunelu: tajemniczy, eksperyentalny skład (raper, producent muzyczny i jazzman) tworzący muzyczną jakość, jakiej na polskim rynku muzycznym jeszcze nie było. Tak jak członkowie tria, tak i sam album pozostawał zagadką - na pudełku nie pojawia się ani tytuł płyty, ani imiona autorów - każda informacja towarzysząca płycie była kodowana za pomocą szyfru, który z wypiekami na twarzy rozwiązywali fani Alkopoligamii.
Inspirowana matematyką, kryptologią i wernakularną, inżynierską typografią lat 60, oprawa albumu jest ascetycznym, powściągliwym i brutalistycznym projektem, w którym eksperymentalne założenia, grid i rygor projektowy dominuje nad funkcjonalnością i estetyką. Trójwymiarowe, realistyczne formy, matematyczne modele tunelu oraz szkice techniczne i wszechobecna geometria przywodzą na myśl naukową dokumentację, powodując u odbiorcy wrażenie realności projektu i zetknięcia się z prawdziwą tajemnicą. Srebrzenia oprawy, przezroczysty rękaw przelotowy i transparentna płyta CD tworzyły packaging, którego otwieranie było emocjonującym doświadczeniem, czego dowodem był niesamowity buzz i pozytywny feedback fanów w social mediach. Tajny kod, dołączony do każdego wydania, był ostatnim elementem układanki - dwaj, obcy sobie nabywcy płyty odszukiwali się za pomocą dedykowanej strony www aby połączyć swoje spersonalizowane kody i otrzymać wspólny dostęp do ukrytej zawartości tunelu.
Klient: Alkopoligamia.com, Biały Tunel (Ten Typ Mes, Szogun, Bartosz tkacz)
Produkcja, management i komunikacja: Kornelia Hećman, hecman.co
Projekt graficzny, art direction: Krystian Berlak, Kamil Pietrzak, berlakpietrzak.com
wyróżnienie
komentarz jury
Projekt „Biały Tunel” jest projektem kompletnym. Strategia promocji albumu połączona z formalnym wyglądem płyty oraz aplikacji stworzonych w ramach identyfikacji sprawiły, że ten eksperymentalny projekt wciąga, hipnotyzuje i pozwala się zatopić w swoim zdehumanizowanym, czarno-białym świecie. Rzadko się zdarza praca przemyślana na tylu płaszczyznach i estetycznie dopięta na ostatni guzik.