Essence of Poland – zapach Polski

nazwa / tytuł projektu

Essence of Poland – zapach Polski

autor / studio projektowe

Podpunkt

kategoria

Impakt społeczny

edycja konkursu

2019/2020

klient

Wojtek Ziemilski

opis

„Essence of Poland” to projekt artystyczny Wojtka Ziemilskiego, przygotowany specjalnie na otwarcie festiwalu Culturescapes w Bazylei. Perfumy będące częścią występu performatywnego zostały stworzone przez artystę przy udziale znanego szwajcarskiego perfumiarza, Andreasa Wilhelma.

„Dzielenie się tożsamością narodową jest trudne. Jak dzielić się czymś, co jest intuicyjne i osobiste, a jednocześnie obiektywne, a przynajmniej kolektywne? W czasach, gdy polityka polega głównie na dzieleniu i antagonizowaniu, jak znaleźć poczucie spójności i powszechności?” Wojtek Ziemilski zinterpretował to doświadczenie przez pryzmat perfum, które wywołują skojarzenia związane z jego osobistą historią. Dla każdego odbiorcy, który otrzymał próbkę podczas występu zapach stał się indywidualnym, osobistym przeżyciem.

Projekt i produkcja opakowania do perfum była ciekawym wyzwaniem. Zapach Essence stanowił nieoczywisty zestaw skojarzeń artysty z Polską i bardzo zależało nam, żeby opakowanie wybrzmiało tą nietypowością (w kompozycji zapachowej znalazły się m.in. nuty: żelaza, smaru, bananów), z drugiej zbudowało doświadczenie ekskluzywności typowe do tego rodzaju produktu, jakim jest dobry zapach.
Projekt intryguje i dobrze prezentuje nietypową zawartość. Ale przede wszystkim zmusza do refleksji i zadaje pytanie – kim jest Polska?

Zakres: koncepcja oprawy graficznej, projekt znaku i opakowania, produkcja flakonów i opakowania.

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU