36 Days of Type 2020
nazwa / tytuł projektu
36 Days of Type 2020
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2019/2020
klient
autopromocja
opis
Popularny challenge 36 Days of Type jest dla mnie coroczną okazją do, z jednej strony, zabawy z formą znaków i szukaniem granic ich czytelności, a z drugiej, eksploracji i definiowania własnego stylu.
W tym roku postanowiłem ograniczyć paletę kolorystyczną do minimum i poszukać ciekawych form w tradycyjnym, płaskim projektowaniu. To, czego nie przewidziałem, to jak bardzo rok 2020 i jego nieprzewidywalność wpłynie na rozwój projektu.
W miarę jak pandemia zaczęła się rozgaszczać w otoczeniu i stało się jasne, że jej surrealistyczna codzienność zostanie z nami na długi czas, zauważyłem, że trudno mi traktować projekt jako czyste rekreacyjne ćwiczenie, a rzeczywistość sama zaczęła wkradać się do rysunków. Z czasem projekt przybrał postać umownego wizualnego dziennika, za pomocą którego na żywo przerabiałem myśli i emocje towarzyszące przystosowywaniu się do nowych realiów.