WARSZAWA W BUDOWIE 15: „Zimno już było”

nazwa / tytuł projektu

WARSZAWA W BUDOWIE 15: „Zimno już było”

autor / studio projektowe

Anna Światłowska

edycja konkursu

2022-2023

opis

Projekt:
Identyfikacja wizualna 15. edycji festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE 15: „Zimno już było”. Prace graficzne objęły stworzenie pełnej gamy materiałów promocyjnych na nośniki cyfrowe i analogowe, w tym plakat, broszura, pocztówki, wlepki i miejskie formy outdoorowe (słupy, city-lighty, wyświetlacze w metrze Świętokrzyska, etc).

Festiwal:
Festiwal WARSZAWA W BUDOWIE powstał w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie w 2009 roku. Podejmuje szeroko rozumiane zagadnienia projektowania: od wzornictwa przemysłowego, grafiki użytkowej przez architekturę i urbanistykę po projektowanie społeczne. Tegoroczna odsłona festiwalu jest pierwszą organizowaną przez Muzeum Warszawy, które dotychczas współpracowało z Muzeum Sztuki Nowoczesnej przy realizacji poprzednich edycji. Od tego roku WARSZAWA W BUDOWIE będzie realizowana naprzemiennie przez obie instytucje.
15. edycja festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE nosi tytuł „Zimno już było” i przygląda się rozwojowi warszawskiej świadomości temperatury oraz naszej dotychczasowej relacji ze Słońcem – od fascynacji jego właściwościami leczniczymi po strach przed dziurą ozonową i kryzysem klimatycznym.


Wyzwanie:
Głównym wyzwaniem projektowym było stworzenie mocnego języka wizualnego klarownie sygnalizującego tematykę festiwalu i łączącego poniższe cele komunikacyjne:
1. Utrzymanie rozpoznawalnego charakteru graficznego festiwalu, wypracowanego w toku poprzednich edycji;
2. Zasygnalizowanie nowego organizatora i nowej formuły imprezy poprzez dodanie akcentów wizerunkowych Muzeum Warszawy;
3. Nawiązanie w projekcie identyfikacji wizualnej do projektu wystawy głównej festiwalu prezentowanej w Muzeum Woli, oddziale Muzeum Warszawy (dodatkowym wyzwaniem, charakterystycznym dla trybu pracy instytucji publicznej, był fakt, że ostateczny projekt wystawy nie był znany z wyprzedzeniem pozwalającym na komfortowe rozplanowanie prac graficznych ;)

Rozwiązanie:
Identyfikacja wizualna 15. edycji Festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE: „Zimno już było” nawiązuje do tematyki wzrostu temperatur w mieście poprzez wykorzystanie symbolu grzałki, wyschniętej, spękanej ziemi i uproszczonego obrysu granic Warszawy. Kolorystyka, czyli granat (główny kolor identyfikacji wizualnej Muzeum Warszawy), pomarańcz i gradient powstały z połączenia tych kolorów, nawiązuje do akcentów kolorystycznych zastosowanych w projekcie wystawy głównej festiwalu i stoi w wyraźnej opozycji do dotychczasowej, czarno-białej identyfikacji festiwalu. Dominującym krojem pisma jest Warsaw, stworzony dla Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie — stosowany w materiałach promocyjnych festiwalu od początku jego istnienia i będący najbardziej charakterystycznym elementem jego identyfikacji wizualnej. Krojem uzupełniającym jest God Headline Pro, font o neutralnym charakterze, używany w komunikacji wizualnej Muzeum Warszawy. W ten sposób udało się uzyskać język wizualny łączący wymienione wcześniej założenia i cele komunikacyjne, bez szkody dla ciągłości wizerunku festiwalu.

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU