Post-authentic Soundscapes

nazwa / tytuł projektu

Post-authentic Soundscapes

autor / studio projektowe

Zofia Paśnik

kategoria

Impakt społeczny

edycja konkursu

2022-2023

opis

Post-authentic Soundscapes to autorski webowy eksperyment dźwiękowy oraz wizualno-tekstowy zapis researchu dotyczącego minionych i aktualnych praktyk słuchania w kontekście prywatyzacji publicznej przestrzeni dźwiękowej.
Autorka i projektantka przedstawia w nim historyczny zarys i rozwój przenośnych mediów dźwiękowych oraz opisuje ich wpływ na relację człowieka ze środowiskiem dźwiękowym. Stronę z researchem podsumowuje krótka spekulacja na temat tego, jak nowe technologie dźwiękowe będą kształtowały pejzaż dźwiękowy przyszłości. 
Strona z eksperymentem dźwiękowym jest z kolei spekulacją na temat tego, jak brzmiałby nasz pejzaż dźwiękowy, gdyby wybrzmiały w nim wszystkie dźwięki, które współcześnie wypływają z słuchawek bezpośrednio do uszu użytkowników.
Celem projektu jest wywołanie refleksji na temat współczesnych praktyk słuchania i postępującej prywatyzacji pejzażu dźwiękowego.

Projekt powstał na Wydziale Projektowym Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU