Kotlina Natury – identyfikacja wizualna marki

nazwa / tytuł projektu

Kotlina Natury – identyfikacja wizualna marki

autor / studio projektowe

Podpunkt

kategoria

Forma

edycja konkursu

2022-2023

opis

Jak działa identyfikacja wizualna w mediach marki:
www.instagram.com/kotlinanatury/

Kotlina Natury to polska firma rodzinna, farma położona w malowniczym otoczeniu – w sudeckiej dolinie na południu Polski.

Nowa identyfikacja wizualna firmy i zmiana opakowań miały kilka celi:
– zwiększenie widoczności i wyróżnienie produktów na półce sklepowej;
– rozróżnienie 4 kategorii produktów na półce sklepowej;
– stworzenie języka wizualnego wspierającego budowanie społeczności w mediach społecznościowych;.

Nowa identyfikacja wizualna zaprasza konsumentów na sudecką łąkę – to tu mieszkają kury Kotliny Natury. Odeszłyśmy od wizualnej i powszechnie wykorzystywanej przez kategorię produktową sielskości – postawiliśmy dla kontrastu na połączenie silnego wizualnie świata kolorów, wektorowej ilustracji z błogimi fotografiami natury oraz portretami kur.
Autorska ilustracja łąki wiedzie nas po 4 poziomach kotliny – poziomie ziaren i piasku, poziomie gęstych traw, poziomie wyższych pędów i ich mieszkańców, a na koniec poziomie wysokich łodyg, których czubki stykają się z widokiem górskich pejzaży. Poszczególne 4 części ilustracji przypisane zostało do każdej z 4 kategorii produktu (jaja ściółkowe, zielononóżki, wolny chów i jaja ekologiczne).

Znak KN ma w sobie lekkość, jest inspirowany kołysząca się łąka a w literę O wpisany został produkt marki – jajko.

Autorzy projektu:
Design & Art direction : Emilka Bojańczyk / Podpunkt
Ilustracja: Emilka Bojańczyk, Zuza Charkiewicz / Podpunkt
Fotografie produktów: Zuza Charkiewicz & Diana Makulska / Podpunkt
Fotografie natury i portrety kur: Kotlina Natury
Animacja: Wojtek Waydel / Superskrypt
Semi Custom font: Latinotype
Konsultacje typograficznego znaku: Latinotype

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU