28. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie

nazwa / tytuł projektu

28. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie

autor / studio projektowe

Ania Wieluńska

kategoria

Forma

edycja konkursu

2022-2023

opis

Miedzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie to najstarsze tego typu wydarzenie na swiecie. Od poczatku istnienia komuniakcja każdej edycji jest oparta na sugestywnym znaku Woiciecha Zamecznika. W 28. edycji zostat wykorzystany motyw green screenu, jako współczesnego "carte blanche", stanowiacego symboliczne tło da prezentowanch prac konkursowych. Zmiana pokoleniowa w zespole organizujacym Biennale, jak i wsród odbiorców, wymusiła wypracowanie jezyka wizualnego, kóry zapewni, że Biennale nie będzie odbierane jako skansen projektowy, a jako współczesny, wiodący i przede wszystkim AKTUALNY przeglad projektowania graficznego. Projekt odpowiada na wyjćciową potrzebę za pomoca charaktervstycznego języka, wykorzystującego klisze proiektowe take jak systemowe fonty (times new roman) czy green screenowa zielen, kóre z reguły w procesie projektowym zostaja zastapione czyms innym, docelowym. Jednym z najważniejszych materiałow towarzyszących Biennale jest katalog, podsumowujący dwie wystawy – Główną i Tematyczną. Katalog poza fukcja dokumentacyjną pełni również fukcję artystycznej interpretacii 28. edycji, przełamujac nudne i powatrzalne układy typograficzne, które z reguły cechują takie publikacje. Całosc ma brutalistyczny i delikatnie prześmiewczy, luźny jezyk. Publikacja ma forme zielonej, ponad 500-stronnicowej "cegły". Prace prezentowane sa w swobodny sposób, nawiazujacy do tego jak pokazywane sa plakaty w swoim naturanym środowisku, czyli na ulicy. Okładka uszlachetniona zostata lakierem UV a brzegi sa barwione na zielono.

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU