nominacje

„Jej Kwantowość”, opracowanie graficzne oraz ilustracyjne książki z dziedziny fizyki kwantowej. Artystyczna interpretacja oraz wizualizacje zjawisk mechaniki kwantowej.

Kasia Gajka

„Jej Kwantowość” powstała w ramach pracy dyplomowej na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, na Wydziale Grafiki. Jest to transdyscyplinarna, wizualno-artystyczna interpretacja zjawisk z mechaniki kwantowej, w której nauka i sztuka koegzystują ze sobą, stanowiąc równorzędne źródła poznania tej wciąż elitarnej, nieintuicyjnej dziedziny wiedzy. Książka traktuje o początkach wszechświata, materii, złożonych systemach cząsteczek, zjawiskach zachodzących na poziomach w skali mikro. Autorem tekstu jest Jacek Binek, którego barwne opowieści odczarowujące świat kwantów, stały się inspiracją do podjęcia tego tematu. Bogactwo obrazu wynika z jego hybrydycznego i transdyscyplinarnego charakteru. Siłą przekazu są wielowymiarowość, różnorodność wypowiedzi, barwność, dosłowność, metafora oraz analogie do świata realnego jako pomostu pomiędzy postrzeganiem abstrakcyjnym, a tym co znane i namacalne. Zarówno analityczne intencje towarzyszące wielomiesięcznej pracy badawczej poprzedzającej proces projektowy, jak również pozyskane wnioski pozwoliły na konstytuowanie się pomysłu koncepcji interpretacji artystycznej pracy, która w trakcie tworzenia ewoluowała. Zależało mi na wykreowaniu tego świata na nowo, przedstawieniu jego mechanizmów w taki sposób, w jaki nikt do tej pory tego nie uczynił, przełamując tym samym jednorodne, powtarzalne schematy wizualne. Stąd sposób przedstawień zjawisk od strony fizyki kwantowej jest nowatorski, nieschematyczny, świeży, zacierający nieprzekraczalność pomiędzy skalą mikro i makro. Całość przekazu, zarówno na poziomie przedstawień, projektu layoutu, oprawy książki (szyta, grzbiet otwarty), jak również techniki wykonania okładki (druk lentikularny), miała przybliżać nieprzewidywalną, pełną paradoksów rzeczywistość. Po poruszeniu książką, portret realistyczny dziewczyny zmienia się w kwantowy. Uważam, że nie trzeba znać zaawansowanej fizyki ani formuł matematycznych, aby doświadczyć dobroczynnego wpływu rozumienia złożonych zjawisk. Fakt mentalnego oswajania praw rządzących naturą, której częścią jesteśmy niesie ulgę, spokój, przywraca równowagę, a nawet pogodę ducha w niespokojnym czasie. Uwalnia od groźnego wpływu informacyjnych śmieci oraz kłamstw osób o wątpliwym statusie moralnym i merytorycznym. Wolny, rozumiejący rzeczywistość umysł nie ulega ideologiom, które niszczą dobrostan ludzi i planety. Nic bardziej nie zabezpiecza przed obecnymi i przyszłymi tyraniami oraz ich zgubnymi ideami niż edukacja. „Jej Kwantowość” jest kierowana zarówno do dorosłych, młodzieży, osób związanych z edukacją, ciekawych i nieobojętnych, którzy następnie mogą sięgać po bardziej zaawansowane lektury z dziedziny, która już od ponad stu lat kształtuje oblicze ludzkości.

#Świeża krew 

Arya Sit! - natural dog treats packaging

Agata Kalińska AguWu

Arya Sit! asked me to design a set of labels for natural treats that will pop on the store shelf and multiple other media. I created eye catching, fun labels in joyful, vibrant colors. The idea based on a silhouette of a dog asking for a treat by sitting and rising up his paw will be an instagram challenge and a distinctive mark for the brand featured by #aryasit hashtag.

#Świeża krew 

Azor - projekt aplikacji Dog Walkingowej

Michał Róg

Azor to projekt aplikacji dog walkingowej, wykorzystującej zjawisko uberyzacji, dedykowanej dla właścicieli psów świadomych potrzeb swoich podopiecznych. Produkt ten stanowi rozwiązanie dla osób, które nie są w stanie zapewnić odpowiedniej aktywności pupilowi w ciągu dnia, ale również kreuje nowy rodzaj stanowiska pracy dla osób chcących zarabiać wyprowadzając psy. Aplikacja łączy obie strony, usprawniając komunikację poprzez automatyzację i koordynację kolejnych kroków całego procesu. W celu zapewnienia koniecznej dozy zaufania względem opiekuna, poza samą aplikacją informującą o jego kompetencjach, przewidziany został również lokalizator Azor łączący się z nią. Wykorzystuje on technologię ultra-wideband, dającą możliwość śledzenia stanu aktywności psa oraz udostępniania właścicielowi jego bieżącej lokalizacji na mapie. Komercjalizacja dog walkingu w Polsce oraz w Europie jest tematem niszowym. W celu wprowadzenia na rynek rozwiązania podejmującego to zagadnienie należało wykreować identyfikację wizualną marki oraz aplikacji w sposób przypominający o profesjonalizmie oraz zaufaniu, jednocześnie nieodstraszający swoją oschłością, a przyciągający skojarzeniami z zabawą i pozytywnie spędzonym czasie pupila. W trakcie procesu projektowego wykonany został dogłębny research obejmujący m.in. przeprowadzenie badań ilościowych oraz jakościowych, a intuicyjność finalnej wersji została potwierdzona testami użyteczności. Celem działań było zaprojektowanie gotowego do wdrożenia produktu, składającego się z kompleksowej identyfikacji wizualnej marki, makiet i prototypu aplikacji oraz konceptu lokalizatora. Projekt został wykonany w ramach dyplomu licencjackiego na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, pod kierownictwem dr Anny Zabdyrskiej.

#Świeża krew 

Bryophyta

Zuzanna Oniszczuk

Bryophyta to interaktywna animacja 3D reagująca na dźwięk. Źródłem inspiracji była potrzeba akceptacji tego, że ogólnie rozumiane “procesy życiowe” zachodzą w sposób nieuchronny. Strona wizualna powstała w wyniku autorskiej interpretacji botanicznych form obserwowanych w ogrodach oraz parkach narodowych. Dostrzegając ludzką tendencję do tworzenia przestrzeni wirtualnych, zaprojektowałam środowisko immersyjne o funkcji arteterapeutycznej. Praca opowiada o iluzji kontroli, o złudzeniu jakoby człowiek zdolny był w pełni zapobiegać naturalnej kolei losu. Szczególnym przedmiotem opracowanego tematu jest granica kontroli faktycznej, czyli punkt, w którym niezależnie od naszych intencji czy starań wydarzenia będą toczyły się swoim własnym torem. Tym, poprzez co spróbowałam to ukazać i co zarazem wyróżnia tę pracę, jest pozorna przyroda, którą można regulować wedle własnych potrzeb. Proces projektowy wymagał analizy technicznej - problemem okazało się stworzenie optymalnej metody, która pozwalałaby na swobodne wyświetlanie i “zmianę pozycji” zaprojektowanych form 3d w obrębie kompozycji, ponieważ każda z nich jest oddzielnym filmem z przezroczystym tłem. Powoduje to znaczne zwiększenie rozmiaru pliku, co stanowi obciążenie dla procesorów. Podczas realizacji projektu sprawdzane było kilka sposobów programowania w pressingu, ostatecznie mechanizm powstał w programie VUO. Odbiorcy, którym w zasadzie może być każdy, proponuję pewien rodzaj zabawy. Jeśli zdecyduje się on pozostać w ciszy i skupieniu będzie miał możliwość obcowania z historią o cykliczności, nieustannym “rodzeniem” i “umieraniem”, a także opowieścią o zanikającej bliskości. Każdy dźwięk powoduje cofanie się prezentowanego wideo - aby uniknąć wrażenia mechaniczności zróżnicowałam parametry poszczególnych form, co w praktyce oznacza, że niektóre cofają się szybciej lub reagują na cichsze dźwięki. Przed ostateczną realizacją, projekt był kilkukrotnie testowany na różnych grupach odbiorców. Spostrzegłam kilka rodzajów interakcji: (1) skupienie i zanurzenie, nawet do takiego stopnia, że uczestnicy prezentacji uciszali się wzajemnie w oczekiwaniu na rozwój wydarzeń, (2) zabawa sterowanymi formami - brak zainteresowania prezentowaną historią przy jednoczesnej radości z możliwości cofania wideo, (3) zaangażowanie w prezentowaną historię - tutaj w przypadku “umierania” form dochodzi do intencjonalnego cofania animacji. Projekt traktuję jako prototyp wirtualnego świata, który chciałabym zrealizować w technologii VR.
 Autorką muzyki jest Aleksandra Kolbusz.

#Świeża krew 

Elementy identyfikacji Winnicy Stanków

Mikołaj Drużkowski

Podczas pandemii zaczęliśmy zwracać większą uwagę na pochodzenie produktów. W obliczu kryzysu chcieliśmy wspierać lokalnych przedsiębiorców, aby ich biznesy przetrwały ten trudny czas. Planując mój projekt dyplomowy, również chciałem pomóc małej rodzinnej firmie. Winnica Stanków znana była lokalnej społeczności z produkcji dobrej jakości wina, brakowało jej jednak spójnych elementów identyfikacji wizualnej, która zwiększyłaby atrakcyjność produktu i dała możliwość pozyskania nowych klientów. Projekt tworzony był z myślą o teraźniejszych, jak i przyszłych potrzebach winnicy. Przygotowane zostały dwie gotowe etykiety, oraz trzynaście innych, w postaci edytowalnych plików PDF. Właściciele w łatwy sposób mogą dokonywać zmian, za sprawą załączonych instrukcji. Prosty, niewymagający uszlachetnień druk, będzie niewielkim kosztem dla winnicy, w szczególności gdy właściciele będą drukować etykiety na bieżąco, bez niepotrzebnego marnowania papieru. Zależało mi, aby projekt jak najlepiej oddawał charakter winnicy, dlatego przy tworzeniu ilustracji inspirowałem się nie tylko otoczeniem, pogodą, czy przyrządami używanymi do produkcji wina, ale także chciałem nawiązać do nazwy miejscowości — Zalasowa, w której uprawiana jest winorośl. Właśnie dlatego powstałe rysunki posiadają efekt odbitego drewna, a zdjęcia produktowe butelek zrobione zostały w leśnym otoczeniu.

#Świeża krew 

Femigang

Julia Nowakowska

Femigang cechuje kontrast słowa oraz znaku.Celem pracy było zaprojektowanie kampanii społecznej na rzecz praw kobiet w przestrzeni miejskiej i internetowej. Wypracowano obszar tematyczny kampanii społecznej oraz jej nazwę „femigang”. W efekcie stworzono zbiór piktogramów, który był punktem wyjścia do pracy projektowej nad kolejnymi jej elementami. Zaprojektowano serię pięciu plakatów, w których zestawiono wybrane hasła z danymi statystycznymi obrazującymi realia życia kobiet na świecie. Działania projektowe obejmowały również projekt billboardów oraz treści kierowanych do środkó masowego przekazu. Dopełnieniem pracy nad projektem było stworzenie wzorów oraz realizacja apaszek, jako uniwersalnego gadżetu kampanii społecznej.

#Świeża krew 

Identyfikacja wizualna Festiwalu Filmu Niemego

Weronika Jastrzemska

Festiwal Filmu Niemego miał swoje początki w roku 1996 kiedy to za sprawą krakowskich kiniarzy z Centrum Filmowego Graffiti zaprezentowani w Kinie Wanda filmy z pierwszej dekady XX wieku. To był pierwszy tego rodzaju festiwal w Polsce i jeden z pierwszych na świecie. Festiwal Filmu Niemego łączy w sobie niemy obraz z muzyką graną na żywo. Od 2003 roku każda kolejna edycja odbywa się w Kinie Pod Baranami i każda z nich ma temat przewodni. Unikatowy charakter kina niemego stał się fundamentem całej identyfikacji. Ideą całego projektu było zaprojektowanie syntezy języka wizualnego łączącego historię z nowoczesnością. Obecna w filmie niemym odręczna i różnorodna typografia znajduje swoje odniesienie w projekcie w postaci połączenia dwóch bardzo różnych typografii. Eleganckiej z elementem dekoracyjności oraz swobodnej i lekko abstrakcyjnej. Zniszczona klisza będąca efektem upływu czasu stała się inspiracją do zaprojektowania autorskiej interpretacji tego zjawiska za pomocą szumu stworzonego z bitmapy. Typografia momentami pełni rolę dekoracyjną ale jeśli zachodzi potrzeba również występuje w spokojniejszej formie. Połączenie dwóch różnych typografii spowodowało uzyskanie oczekiwanego efektu czyli nawiązanie do odręcznej i indywidualnej dla każdego filmu typografii. Dodatkowo został dobrany krój uzupełniający Area w odmianie Hairline. Jest używany wszędzie tam, gdzie znajdują się opisy oraz mniej istotne nagłówki. Projekty składające się na całość identyfikacji zawierają jednocześnie dwie wersje językowe. Wersję polską oraz angielską. Dla czytelnego wyróżnienia tych dwóch języków w projektach zastosowano wersję niepochyloną dla części polskiej oraz wersję italic w części angielskiej. Zaprojektowany został zestaw próbnych siatek definiujących rozłożenie typografii i zniekształconego obrazu. Podczas procesu projektowego wcześniej zaproponowane siatki okazały się zbyt skomplikowane i w niedostateczny sposób spełniały swoje zadanie. Uniemożliwiały łatwe powielanie motywów graficznych w zależności od formatu oraz posiadały niepotrzebne podziały kompozycji. Łatwość użycia oraz prostota spowodowały potrzebę zaprojektowania nowej siatki o wiele prostszej od zaproponowanych wcześniej. Uproszczony layout spełnił wszystkie warunki i został wybrany do dalszej pracy projektowej. Dzięki prostocie jest łatwy w użyciu. Odpowiednio wydzielona przestrzeń na typografię pozwala jej swobodnie i w wystarczający sposób wybrzmieć na formacie. Stylizacja zdjęć oraz odpowiednie ich wykadrowanie zgodnie z layoutem, stworzyło ciekawą kompozycję typograficzno-wizualną nadając całości odpowiedni charakter. Charakter identyfikacji mocno zdefiniował formę znaku Festiwalu Filmu Niemego. Zabieg stosowany w nagłówkach został w nim powtórzony ale z jeszcze większym zarysowaniem różnorodności. Podczas pracy projektowej w poszukiwaniu najlepszego i najczytelniejszego rozwiązania powstała seria znaków, które z powodów wspomnianej czytelności czy kompozycji zostały odrzucone. Znak dodatkowo umożliwia zastosowanie wersji z dopiskiem niezbędnej przy konkretnych edycjach festiwalu.

#Świeża krew 

Grafika nagrodzonego

LIMINAL - dziennik obserwacji

Kornelia Biały

Liminal (z ang.)- zawieszony między dwoma stanami, w stanie przejścia. Prezentowana przeze mnie praca licencjacka polega na zaprojektowaniu nowego rodzaju pacjenta przyszłości, oraz późniejszym zbadaniu i prowadzeniu obserwacji, udokumentowanych za pomocą środków wizualnych. W publikacji przewiduję, jak będzie wyglądał dalszy rozwój inżynierii hodowli tkankowych. Zakładam powstanie nowego rodzaju istnień, które również będą wymagały leczenia i kompleksowej opieki medycznej. Pacjenci przyszłości będą zbudowani z komórek człowieka i utrzymywani przez niego przy życiu. Jak daleko posuniemy się moralnie przy tworzeniu nowych organizmów, wstępnie tylko służących człowiekowi do badań i przeszczepów organów? W pracy nie staram się odpowiedzieć na to pytanie, ale chciałabym poruszyć ten temat, zobrazować wizualnie problem i umożliwić odbiorcy wczucie się w rolę lekarza przyszłości. Na podstawie własnych doświadczeń początkującej lekarki, staram się prowadzić odbiorcę przez etapy diagnostyczne i analizę wykonanych badań. Jednocześnie podkreślam ironię całego procesu, wynikającą ze stworzenia czegoś, co później jest nam tak obce. Praca składa się z trzech części. Pierwszą jest forma przestrzenna - symbolizuje pacjenta, który jest obiektem wszystkich prezentowanych badań. Jeden element w jego wnętrzu imituje pompę utrzymującą przy życiu, umożliwia również interakcję z odbiorcą za pomocą przewodu wyprowadzonego na zewnątrz rzeźby. Drugą składową pracy jest publikacja artystyczna, będąca zbiorem zdjęć, badań, obserwacji i komentarzy. To najistotniejsza część całego dyplomu - tytułowy dziennik obserwacji. Trzecią częścią jest film, składający się z krótkich urywków wizualnie podsumowujących całość i uzupełniających badania obrazowe (załączony link).

#Świeża krew 

Grafika zwycięzcy

Lost Connections

Marcin Niedziałek

Lost Connections to konceptualny projekt, odnoszący się do postępującego zjawiska homogenizacji kultury i związanego z nim procesu ujednolicania środków typograficznych na rzecz języka angielskiego, przy jednoczesnym zatracaniu różnorodności form lokalnych. Autor projektu postawił sobie za cel odnalezienie cech lokalności i tożsamości w świecie typograficznym, traktując język oraz typografię nie tylko jako medium komunikacji, ale element samoidentyfikacji i symbol odrębności kulturowej. Projekt koncentruje się na ligaturach – wizualnych połączeniach międzyliterowych – ze względu na ich ścisłe powiązanie z językiem. W ramach projektu powstały dwie integralne części – strona internetowa poświęcona ligaturom oraz ilustrujący przykłady krój pisma. Strona internetowa ma formę archiwum zbierającego przykłady ligatur dopasowanych do potrzeb konkretnych języków. Celem platformy jest szerzenie informacji na temat ligatur oraz zaproponowanie podejścia zorientowanego na język we współczesnej typografii. Prezentowane na stronie ligatury oparte są zarówno na przykładach historycznych, jak i na ortografii języków europejskich. Archiwum zwiera również bazę podstawowych informacji dotyczących historii i znaczenia ligatur. Uzupełnieniem strony jest krój pisma o nazwie Connection, stanowiący ilustrację konkretnych przykładów połączeń międzyliterowych. Krój ten, dostępny w wersji Roman i Italic, zawiera pełny zestaw dużych i małych liter, jak również znaki diakrytyczne dla języków Europy Zachodniej, Środkowej i Południowo-Wschodniej oraz rozszerzony zestaw ligatur, zarówno typograficznych, jak i ortograficznych, zaprojektowanych na potrzeby poszczególnych języków. Krój Connection dostępny jest do przetestowania i pobrania za darmo z platformy.

#Świeża krew 

MinorGrotesk™ Typeface & Branding

Antoni Kwiatkowski

Projekt został wykonany jako praca magisterska w pracowni Projektowania Litery UAP prof. Krzysztofa Kochanowicza i mgr. Viktoriyii Grabowskiej i obroniony w czerwcu 2022 r. MinorGrotesk™ to krój odpowiadający ciężkiej estetyce tylnich etykiet, naklejek na produktach elektronicznych czy instrukcji obsługi — form graficznych będących emanacją masowości, globalizacji, systemów prawnych i gospodarczych oraz konsumpcjonizmu. Glify Minora są techniczne, mechaniczne i twarde. Prostopadłe zwieńczenia, “przełamania” i bezkompromisowa mono-linearność budują zdehumanizowane znaki, pozbawione zbędnej modulacji. Szerokie ścięcia pułapek farbowych nawiązują do zbyt małego, ściśniętego tekstu (krojów micro) technicznych layoutów oraz pisma przemysłowego. Często ignorowane nalepki przepełnione są kodami kreskowymi, kodami QR i oznaczeniami przeznaczonymi do odczytu jedynie przez maszyny. Podobne wrażenie może sprawiać tekst im towarzyszący, który znajduje się tam wyłącznie z przyczyn prawnych. Składy, ostrzeżenia, czy informacje o producencie zdają się niedostosowane do ludzkiego oka poprzez wielkość, zagęszczenie i chaotyczny układ. Mimo brutalności tych form graficznych konsumenci pomijają je, nie zwracając na nie uwagi. Minor korzysta z podobnej mechaniki. Mimo swoich radykalnych założeń i detali, pozostaje relatywnie neutralny w małym punkcie. Etykiety, nalepki czy instrukcje obsługi są jednak emanacją masowości, jedynie charakterystyczną formą wypadkową procesów społeczno-gospodarczych. MinorGrotesk™ w swoim brandingu porusza kontekst przemijalności produktów, krótkiego życia przedmiotów oraz ścieżki między nowością a odpadem. Brutalne, techniczne layouty zderzone są ze zdjęciami świeżych oraz zwiędłych kwiatów, a także odpadów elektronicznych — współczesne vanitas. Projekt Manual-a (Instrukcji Obsługi) kroju został zaprojektowany tak, aby imitować produkcję masową. Umieszczone zostały tam ostrzeżenia, kody maszynowe, a nawet charakterystyczne naklejki antykradzieżowe.

MinorGrotesk™ to nie tylko precyzyjny, techniczny krój pisma, ale również brand i narracja będąca obecna na wszystkich poziomach projektu od visuali do pojedynczych glifów.

#Świeża krew 

SZTOS

ROCHE

Layout magazynu oraz dobór form graficznych nawiązują do ideologii doomeryzmu. Wybrane fonty oraz elementy składu są zniekształcone, zainspirowane zanieczyszczeniami i wyniszczeniem środowiska. Aneks do dyplomy stanowi kampania reklamowa tegoż magazynu. Aby skontrastować z jasnym layoutem magazynu kampania jest ciemna, wręcz czarna. Korzysta z tych samych zasad przy doborze fontów oraz elementów graficznych tworząc pełny spójny branding z magazynem. Branding składa się z plakatu reklamowego, gadżetów reklamowych (przypinek, naklejek, toreb, koszulek, bluz), zinu/plakatu zawierającego manifest, szablonu pod social media (Facebook, Instagram) oraz okładek dla playlist na YouTube oraz Spotify.

#Świeża krew 

Warszawa

Weronika Kanigowska

"Warszawa" to mój projekt licencjacki, który ma na celu promowanie stolicy Polski ale w sposób nietypowy. Większość tego typu inicjatyw skupia się na zachęceniu turystów do odwiedzin tego miasta, przede wszystkim prezentując zabytki, czy też obiekty, które każdy warszawiak doskonale zna. Ja postanowiłam stworzyć coś, co będzie atrakcyjne zarówno dla osób odwiedzających stolicę Polski po raz pierwszy, jak i dla tych, którzy mieszkają tu od pokoleń. Tym samym zaprojektowałam przewodnik po Śródmieściu (uważam, że każda dzielnica jest na tyle ciekawa, że zasługuje na oddzielny), który stanowi zbiór 27 miejsc podzielonych na działy jedzenie, picie oraz sklepy. Wszystkie lokalizacje są moim subiektywnym wyborem przy którym kierowałam się tym, gdzie teraz jest najsmaczniej czy też najmodniej. Wszystkie 27 odwiedziłam osobiście i zrobiłam zdjęcia, które są częścią przewodnika. Jak się okazało, mnóstwo osób po zobaczeniu tej publikacji było w szoku, jak wiele ciekawych miejsc mają wokół siebie, a nigdy o nich nie słyszeli. Do przewodnika zaprojektowałam także mapę Śródmieścia, na której zaznaczone są miejsca z przewodnika. Ponieważ bardzo zależało mi na uzyskaniu neonowo-zielonego koloru, zdecydowałam się na wydrukowanie jej własnoręcznie techniką sitodruku. Oprócz tego w swoim projekcie chciałam pokazać jak osoby związane z Warszawą widzą to miasto i jakie mają co do niego odczucia. W związku z tym przeprowadziłam ankietę, która składała się z sześciu abstrakcyjnych pytań na temat stolicy np. "Ile waży Warszawa?". Najciekawsze odpowiedzi zgromadziłam w formie ilustrowanego ZINa, którego okładkę – tak jak mapę – wydrukowałam własnoręcznie na sicie. Obydwie publikacje oprawiałam sama. Dodatkowo stworzyłam aplikację z rozszerzoną rzeczywistością (AR), przez którą można oglądać niektóre rozkładówki ZINa. Zobaczone przez aparat telefonu obrazy animują się. Obrona tego projektu miała miejsce 13.07.2022 roku na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. Dyplom obroniłam na 5 z wyróżnieniem. Promotor główna – dr Agnieszka Cieślikowska.

#Świeża krew 

We*

Dawid Fik

Współczesny świat proponuje nam niezliczoną ilość rozwiązań ułatwiających życie. Pozwalających trwać nam w ciągłym podłączeniu. Taka kolej rzeczy trafia w najbliższe sektory naszego życia, dom, pracę, relacje z bliskimi. Oba światy stale się przenikają̨, trudno wskazać, gdzie kończy się świat cyfrowy, a gdzie zaczyna fizyczny. Jako istoty ludzkie pojmujemy rzeczywistość tu i teraz. Świat online, miał na celu zaoszczędzenie naszego czasu, ale w świecie offline nam go zabrał. Projekt porusza temat naszego dobrostanu i relacji budowanych z światem cyfrowym, przekładając je na serie opakowań i obiektów ceramicznych inspirowanych kulturą cyfrowej rzeczywistości. Kubek jako obiekt tak powszechny, zwyczajny, towarzyszy nam od lat, stał się symbolem naszej obecności w świecie rzeczywistym, nigdy wcześniej nie był tak blisko technologii jak obecnie. Kiedy my przenosimy się do świata cyfrowego jego niewidzialność – normalność jest rodzajem znacznika na mapie naszego człowieczeństwa i najbardziej namacalnym znakiem świata realnego. W ten sposób powstała seria opakowań inspirowanych postępem i wpływem jak wywiera na człowieku. Poruszając tematy z obszaru naszego zachowania, odczuć, niebezpieczeństw, a także wizji integracji kultury podłączenia. Zaprojektowania opakowania pełniące funkcję informacyjną o zjawisku i produkcie – strona zewnętrzna. Wewnętrzna posiadają̨ walor edukacyjny – antidotum, jak radzić sobie z wyzwaniami świata online. Opakowania można rozłożyć i złożyć na drugą stronę, gdzie będą pełnić dowolnie nadaną funkcję. Od przypominania o problemie, jak i przechowywania lub organizowania przestrzeni. Stworzona na potrzeby projektu manufaktura We* jest miejscem, gdzie wytwarzane są dobra tak dla nas oczywiste, że nie dostrzegalne. Jako tak żywy przykład naszej obecności, kształty kubków inspirowane są zjawiskami FOMO, 24/7, kulturą trolli internetowych, koncepcją świata lustrzanego, a także balansem, który każdy z nas powinien zachować.

#Świeża krew 

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU