Identyfikacja wizualna Charytatywna Aukcja Sztuki Refugees Welcome 2022

nazwa / tytuł projektu

Identyfikacja wizualna Charytatywna Aukcja Sztuki Refugees Welcome 2022

autor / studio projektowe

deal design • studio

kategoria

Impakt społeczny

edycja konkursu

2021-2022

opis

Projekt Charytatywna Aukcja Sztuki Refugees Welcome 2022 i wystawa przedaukcyjna powstały dla Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Fundacji Ocalenie, która zajmuje się pomocą na rzecz uchodźców. Jak piszą organizatorzy przedsięwzięcia, „kryzys na granicy polsko-białoruskiej pokazuje, jak fundamentalną kwestią jest dziś pomoc osobom uciekającym przed konfliktami zbrojnymi i prześladowaniami na tle politycznym”.

Naszym zamierzeniem było stworzenie spójnych elementów w trzech głównych obszarach projektowych: identyfikacja wizualna aukcji charytatywnej jako trwałego brandu funkcjonującego przez wiele lat, komunikacja wizualna wystawy oraz nowa strona internetowa aukcji. Zadanie było o tyle skomplikowane, że na projekt Refugees Welcome składały się w naszym odczuciu nieprzystawalne motywy: kryzys humanitarny z jednej strony, i komercyjny aspekt aukcji dzieł sztuki współczesnej z drugiej.

Punktem wyjścia do refleksji nad identyfikacją wizualną aukcji był projekt artystki syryjskiej Yary Said „Refugee Flag” z 2016 r. – stworzony z pomarańczowych kamizelek ratunkowych (https://www.moma.org/collection/works/221169). Projekt uchodźczyni zainspirował nas przy doborze kolorystyki (połączenia oranżu i czerni), jak i doborze kroju pisma – Fason – który posiada charakterystyczny balans łączący elegancję i zdecydowany, ostry charakter. W logotypie pojawia się również pozioma prosta linia nawiązująca do flagi uchodźczej.

Drugim elementem było stworzenie komunikacji wizualnej do wystawy przedaukcyjnej, która miała miejsce w Pawilonie Muzeum Sztuki Nowoczesnej nad Wisłą w dniach 8.04-15.05.2022. Wykorzystaliśmy motyw słupów granicznych oddzielających terytoria dwóch państw – Białorusi i Polski. Potraktowaliśmy je jako wizualne symbole dwóch odmiennych światów. Celem komunikacji było stworzenie mocnego i wyrazistego języka, emanującego pozytywnym przesłaniem, a tym samym nawiązanie do aukcji niosącej pomoc uchodźcom.

Trzecim elementem było zaprojektowanie UX i UI nowej strony internetowej. Stworzyliśmy wirtualny katalog prac artystów biorących udział w aukcji. Dzięki stronie internetowej użytkownik ma także dostęp do informacji o poprzednich edycjach aukcji.

Zespół: deal design • studio / Jan Diehl Michałowski, Kuba Olejnik, Martyna Rudnicka, Tomek Wróbel

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU