CEL, identyfikacja wizualna klubu muzycznego

nazwa / tytuł projektu

CEL, identyfikacja wizualna klubu muzycznego

autor / studio projektowe

Katarzyna Olejarczyk

kategoria

Idea

edycja konkursu

2021-2022

opis

CEL to to, co znasz, ale też to, co chciałbyś odkryć. CEL nie wyklucza, a łączy. CEL uczy, ale też pozwala czerpać z siebie. CEL to miejsce, do którego dążysz, choć samo do Ciebie zmierza. CEL to klub, który jest wypadkową historii, ale i przyszłości muzyki elektronicznej. CEL jest dla Ciebie i Ty jesteś dla niego w każdym tego słowa znaczeniu.

Mamy misję, którą jest rozwój lokalnej sceny elektronicznej. Chcemy wydobywać nowe talenty, ludzi z pasją do muzyki i wyjątkową wrażliwością, a oprawa wizualna ma w pełni oddawać charakter miejsca i imprez organizowanych w CELu, to kreatywne centrum, w którym spotykają się twórcy z różnych dziedzin, a muzyka jest pretekstem, który nas łączy. CEL to także miejsce, w którym odbywają się warsztaty muzyczne oraz hub dla młodych DJ-ów, których pierwsze kroki chcemy wspierać, wierząc w siłę lokalnej społeczności. Z tego powodu powstał także CEL LAB, warsztaty prowadzone przez najlepszych polskich DJów, których miksy regularnie lądują w zagranicznych magazynach muzycznych, a ich nick widnieje na plakatach najważniejszych imprez w kraju. Dzięki ich doświadczeniu wszyscy muzyczni zajawkowicze mogą spróbować swoich sił i posiąść wiedzę od najlepszych z branży. Szeroko, bez ograniczeń, ponad wszelkimi barierami stylistycznymi.

Projekt identyfikacji wizualnej dla CELu w pełni i na każdym polu odpowiada założeniom i koncepcjom tworzonym wokół klubu. Wszelkie materiały graficzne i promocyjne są zachowane w odpowiedniej, charakterystycznej i wyróżniających to miejsce stylistyce, na bazie której budowana jest rozpoznawalność CELu w całej Polsce jak i zagranicą. CEL to nie tylko miejsce, a przede wszystkim ludzie, którzy je tworzą, dlatego wszelkie materiały graficzne, filmowe czy animacje są składową wielu doświadczeń i inspiracji związanych z daną społecznością.

Głównym założeniem identyfikacji wizualnej jest generowanie modułowych grafik 2D jako podstawy dla animacji i estetyki 3D, uzupełniając całość projektu o eksperymentalne podejście w postaci algorytmów zaburzających percepcję obrazów. Stanowi to doskonałe tło dla szeregu dźwięków, które nieustannie zmieniają się w tle i ewoluują wraz z odbiorcami. Jest to również swego rodzaju metafora inspiracji i różnorodności, które można znaleźć i doświadczyć w CELu. Punktem odniesienia dla stworzenia key visuala jest geometria (a dokładniej kwadrat) wykorzystana w logo, która jest metaforą celu (po polsku CEL) - na niej opiera się kompozycja i elementy siatki modułowej. Najważniejszym zadaniem było stworzenie spójnej tożsamości wizualnej, która znajduje odzwierciedlenie w obu - dźwięku i społeczności, wyrażonej poprzez obrazy, typografię, logo, animację i wideo.

Pojawienie się CELu na mapie Polski (szczególnie Katowic) odbiło się szerokim echem w mediach związanych z muzyką elektroniczną. Imprezy organizowane w CELu oraz artyści w nim występujący zostali docenieni w prestiżowych konkursach jak np. MUNOLUDY, a dzięki aktywności i regularnym występom w klubie, przyczyniło się to do szerszej promocji konkretnych artystów i kolektywów, dzięki którym mogli wystąpić np. w prestiżowym HOR Berlin albo w mekce kultury klubowej - Berghain.

Całość projektu do obejrzenia pod linkiem:
https://www.behance.net/gallery/137010245/CEL-music-club-visual-identity

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU