SatRev - Logo w kosmosie

nazwa / tytuł projektu

SatRev - Logo w kosmosie

autor / studio projektowe

Symbol Studio

kategoria

Forma

edycja konkursu

2021-2022

opis

SatRevolution S.A. to pierwsza polska firma nowych technologii, specjalizująca się w projektowaniu i seryjnej produkcji sztucznych satelitów na potrzeby międzynarodowych agencji kosmicznych oraz innych podmiotów z sektora prywatnego i publicznego. Stworzyliśmy identyfikację wizualną, która jest odzwierciedleniem kosmicznych podróży.

Wyzwaniem projektowym w procesie rebrandingu marki SatRevolution było zerwanie z dotychczasowo wypracowanym wizerunkiem startupu kosmicznego. Po analizie rynku zdecydowaliśmy się odciąć od kształtów planet, które nagminnie wykorzystywane są przez konkurencję w identyfikacjach. Postanowiliśmy zrezygnować z wizerunku ciał niebieskich a skoncentrować się na przedstawieniu brandu jako firmy technologicznej funkcjonującej w przestrzeni kosmicznej, nie tyle samą formą znaku ale wykorzystując dynamiczne zachowanie zaprojektowanego systemu i komunikacji.

1. Hasło marki - o podwójnym znaczeniu „New perspectives from space”, opisuje usługi oraz korzyści jakie marka oferuje grupie docelowej. Nowe perspektywy rozwoju biznesu oraz perespektywa jako zjawisko optyczne - nawiązujące do obiektywu satelity. 2. Typografia - bazując na kształcie paneli fotowoltaicznych umieszonych na skrzydłach satelit. Stworzyliśmy autorski font mono, wykorzystywany w logotypie oraz przy zapisywaniu nazw misji. 3. Znak - Kompozycja gwiazdy, Ziemi i satelity. Krzyż może być dekodowana jako punkt odniesienia, oś X, Y. Kwadrat - mikro-satelita, koło - Ziemia. W znaku przemyciliśmy esencje marki, pokazując produkt w przestrzeni kosmicznej. 4. Logo - Umiejscowienie sygnetu względem logotypu nie jest przypadkowe. Jego pozycja zwiększa dynamikę całego znaku a kierunek sugeruje wzrost (lot w przestrzeń). Znak działa jak satelita okrążający Ziemię. 5. Kompozycje - system, którego fundamentem jest dynamicznie rozmieszczone logo marki. Rozszerzona forma sygnetu wzbogacona została o linie, które symbolizują ruch satelity w przestrzeni kosmicznej.

Marka, od samego początku swojego funkcjonowania wyznaje niezmienne wartości. Jak mówi o sobie sam SatRev „Tworzymy nanosatelity, aby zbierać dane z obserwacji Ziemi i pomagać zrozumieć zmieniający się świat.” Tę ideę oraz główne założenia projektowe udało nam się w pełni zrealizować. Dzięki wdrożeniu nowej identyfikacji SatRev umocnił swoją pozycję na rynku i zerwał z dotychczasowymi skojarzeniami startupu technologicznego. Marka w stosunkowo krótkim czasie została liderem rynku na arenie międzynarodowej, zdobywając uznanie i wsparcie wśród największych brandów Takich jak spaceX czy Virgin Orbit, które zainwestowało w polską spółkę 30 mln dol. Ponadto Logo i satelita zostały zaprezentowane na wystawie przed giełdą na Time Square w NY a sam projekt został zrecenzowany na TheBrandNew zyskując wiele przychylnych komentarzy.

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU