Ajyal Film Festival

nazwa / tytuł projektu

Ajyal Film Festival

autor / studio projektowe

Marta Gawin

kategoria

Forma

edycja konkursu

2021-2022

opis

Ajyal to w języku arabskim generacja, pokolenie. Po dwóch latach izolacji Ajyal Film Festiwal zorganizowano pod hasłem "Press Play”, tym samym czyniąc go okazją do ponownego zjednoczenia, odnowienia relacji społecznych i "powrotu do gry". Komunikacja wizualna łączyła w sobie 5 różnych dyscyplin sztuki i kierowana była do szerokiego grona odbiorców.

Ajyal Film Festival to największe wydarzenie branżowe w regionie, którego celem jest zbudowanie silnego środowiska filmowego na Bliskim Wschodzie. Festiwal stanowi kontynuację katarskiej edycji Tribecca Film Festival, a tym co go wyróżnia jest 450 osobowe Jury młodych – Ajyal Jurors, które jest gwarantem otwartości, gotowości na naukę i świeżego spojrzenia. W 2021 pod hasłem "Press Play" odbyła się pierwsza postpandemiczna edycja Festiwalu. Prezentowane były: filmy konkursowe, gry wideo, sztuki wizualne, kino plenerowe, odbywały się spotkania i panele dyskusyjne. Grupa odbiorców to nie tylko profesjonaliści, branżowcy i pasjonaci kina ale również młodzież i dzieci. Wyzwaniem było zawarcie w jednym spójnym systemie identyfikacji wizualnej tak różnych dyscyplin skierowanych do różnych grup odbiorców. Tym co było wspólne była radość doświadczenia, pragnienie spotkania i konfrontacji z dziełem sztuki czy wytworem kultury. Festiwal stał się wyzwaniem do spontanicznej zabawy, do integracji do radości.

Słowo Ajyal to w języku arabskim generacja, pokolenie. Ajyal Film Festival to wydarzenie, któremu przyświeca przekonanie, że sztuka i film mają siłę wpływania na społeczeństwo, zmiany na lepsze. Czas pandemiczny zamknął nas w mieszkaniach, oddzielił od siebie. Po 2 latach odosobnienia Festiwal stał się okazją do ponownego zjednoczenia, odnowienia więzi, powrotu do normy. W tym kontekście hasło "Press Play" odnosi się nie tylko do odtworzenia dzieła filmowego ale również do zacieśnienia więzi międzyludzkich, budowania wspólnoty i dialogu. Motto "Press Play" to zaproszenie do zabawy, do poszukiwania i odkrywania poprzez wspólne doświadczenie kulturalne. Po okresie "Pauzy" z nadzieją wkraczamy do gry.

Ajyal Film Festival tworzy 5 dyscyplin: filmy konkursowe, gry wideo, sztuki wizualne, kino plenerowe, spotkania i panele dyskusyjne. Każda z tych dyscyplin została zilustrowana piktogramem opartym na symbolu „play” (czarny trójkąt). Kamera, Packman, barwny motyl, camper i dymek dialogowy zostały wplecione w słowo Play. Główny motyw graficzny funkcjonował w wariancie dwujęzycznym (angielsko-arabskim) oraz angielskim i arabskim. Powstał szereg materiałów outdoorowych, od plakatów, flag, przez banery i billboardy, po reklamy na schodach ruchomych, reklamy displayowe na ekranach w przestrzeni publicznej, projekty scen, scenografie przestrzeni. Każde wydarzenie czy projekcja otrzymało dedykowaną oprawę wizualną. Powstały materiały drukowane: katalogi, notesy, teczki oraz gadżety: koszulki, torby, bluzy, buffy, identyfikatory, smycze. Kampania była intensywnie prowadzona w mediach społecznościowych, głównie na instagramie w postaci stories, postów kwadratowych i naklejek. Istotnym elementem komunikacji były również filmy animowane reinterpretujące główny motyw graficzny. Zaprojektowano również system wayfindingu (oznaczana kierunkowe i oznaczenia obiektów) w dzielnicy kulturalnej Katara.

Identyfikacja wizualna Ajyal Film Festiwal to rozległy system wizualny, wychodzący poza standardowy branding wydarzenia. Cała dzielnica Katara Cultural Village została przekształcona w wioskę festiwalową, gdzie oprócz materiałów identyfikujących wydarzenie, pojawił się dedykowany system informacji przestrzennej. Spójna identyfikacja wizualna pozostałych miejsc goszczących festiwal sprawiła, że miasto Doha przeistoczyło się festiwalowe „boisko do gry” i zapraszało do zabawy. Skoordynowane działania promocyjne, kampania digitalowa, materiały drukowane, filmy animowane czy gadżety sprawiły, że festiwal był silnie obecny w życiu mieszkańców miasta, którzy licznie odwiedzali prezentowane wydarzenia. Hasło „Press Play” wybrzmiało z całą swoją mocą przywracając optymizm i radość życia społecznego.


Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU