SGGW branding

nazwa / tytuł projektu

SGGW branding

autor / studio projektowe

Podpunkt

edycja konkursu

2020/2021

opis

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) to uczelnia z ponad 200-letnią tradycją w badaniach z zakresu biologii, rolnictwa i innych dziedzin zajmujących się życiem, przyrodą i jej związkiem z człowiekiem. Strategia rozwoju Uczelni jako nadrzędny wskazuje rozwój badawczy instytucji, tworzenie silnego ośrodka naukowego. Wokół nauki o życiu koncentruje się tradycja i charakter SGGW, a anglojęzyczna nazwa szkoły brzmi Warsaw University of Life Sciences. Dlatego życie stało się główną inspiracją nowej tożsamości Uczelni. Kluczowa idea opiera się na powiązaniu Uniwersytetu z Ziemią, naturą i życiem w jego najbardziej biologicznych i podstawowych formach (komórki, krople wody, białka i inne związki organiczne). Stworzyliśmy sześć form atomowych – cząstek elementarnych – które stały się podstawą nowej identyfikacji. W ich opracowaniu brali udział naukowcy, dzięki czemu język wizualny Uczelni jest również językiem nauki. Podstawą tych cząstek jest okrąg – forma nawiązująca do cykliczności natury. Kształty te są używane w całym projekcie, zaczynając od typografii, gdzie umieszczamy je w dwóch czcionkach dedykowanych potrzebom SGGW (typografia opracowana we współpracy z Mateuszem Machalskim i Natanaelem), po wszelkie motywy graficzne i rozbudowany system tworzenia ilustracji. Kluczowa idea cząstek elementarnych to nie tylko język wizualny uczelni ale również system haseł ją promujących. Odniesienie do życia znajdujemy w zawołaniach: „Wiemy wszystko o życiu w SGGW”, „Życie w SGGW”, „Rozwiń sie w SGGW”, „Wiedza kiełkuje w SGGW”, „Łączymy siły w SGGW”, etc. Współtworzony z naukowcami pomysł oddaje charakter Uczelni i ją wyróżnia, łatwo adaptuje się do wszelkich form komunikacji. Tak jak ewoluuje życie – tak system identyfikacji wizuanej daje możliwości budowania nieskończonej ilości motywów, bogatego wizualnego świata SGGW. Co ważne – nie ma drugiego podobnego projektu w świecie identyfikacji wizualnych uczelni. Niezmiernie ważne było pokazanie ciągłości tradycji Uniwersytetu, dlatego projekt znaku oparliśmy na historycznym golde. Dostosowaliśmy go do nadrzędnej idei identyfikacji, konstruując wieniec z cząsteczek elementarnych użytych w całym projekcie. Godło zachowało wszystkie ważne historycznie elementy (współpraca z historykami Uczelni). Zakres projektu: strategia komunikacji, projekt identyfikacji wizualnej z wyróżnieniem dwóch linii komunikacyjnych (naukowo-biznesowej i studenckiej), projekt kampanii promocyjnej i haseł.

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU