Seria opakowań dla Bydgoszczy (nagroda)

nazwa / imię

Seria opakowań dla Bydgoszczy

autor / specjalizacja

Karolina Gdaniec

kategoria

Świeża krew

edycja konkursu

2019/2020

opis

Przedmiotem mojej pracy było zaprojektowanie opakowań promocyjnych dla Bydgoszczy. Zestaw składa się z głównego opakowania – Bydboxu, który mieści w sobie produkty regionalne związane z miastem, takie jak: praliny, mydła, piwa rzemieślnicze i krówki. Dodatkowo zawiera pocztówkę, mapę miasta, maseczkę ochronną oraz bawełnianą torbę. Bydbox występuje zarówno w podstawowej wersji, która zawiera jeden egzemplarz z wymienionych produktów jak również w wersji spersonalizowanej.
Pomysł zaprojektowania „Pakietu z Bydgoszczy” powstał pod wpływem chęci ulepszenia i uspójnienia wizerunku miasta oraz stworzenia produktów, które będą nośnikami promocji i identyfikacji miasta. Celem projektu jest również zachęcenie przyjezdnych gości do odwiedzenia miejsc, z których pochodzą dane produkty, jak również zobaczenia tych, które w ilustracyjny sposób zostały przedstawione
na opakowaniach.
Głównym motywem występującym w identyfikacji jest, fala. Nawiązuje ona do wodniackich tradycji miasta jak również jego atrakcyjnego położenia geograficznego, pomiędzy dwoma rzekami: Wisłą i Brdą oraz Kanałem Bydgoskim. To właśnie wzdłuż rzeki Brdy toczy się codzienne, kulturalne i biznesowe życie miasta.
Opakowania zostały przygotowane w taki sposób aby były jak najbardziej funkcjonalne, łatwe i szybkie
w składaniu, użyciu jak i w późniejszym transporcie. Zależało mi na zaprojektowaniu atrakcyjnej, ale jednocześnie prostej formy, której proces wytwarzania byłby na tyle prosty aby mógł zostać później wdrożony przez władze miasta. Opakowania można w łatwy sposób spłaszczyć i złożyć, co korzystnie wpływa na przechowywanie i transport.

nagroda

komentarz jury

„Opakowania dla Bydgoszczy” to samograj, gotowy „zestaw–marka”. Autorka przemyślała go od podstaw – zdefiniowała problem i rozwiązała go na wielu poziomach, tworząc projekt dopracowany pod względem graficznym i produkcyjnym. Apetyczny, zawadiacki, gotowy do wdrożenia. Drogie Biuro Promocji Miasta Bydgoszcz, czekamy na telefon do Karoliny Gdaniec!

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

STGU

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU