Sąd Ostateczny (SPOT, KALENDARZ)

nazwa / tytuł projektu

Sąd Ostateczny (SPOT, KALENDARZ)

autor / studio projektowe

TOFU Studio

kategoria

projekt roku

edycja konkursu

2018/2019

klient

Muzeum Narodowe w Gdańsku

opis

SPOT

W roku 2018 w ramach działań kontynuujących rozpoczętą rok wcześniej kampanię przygotowaliśmy spot promujący tryptyk Hansa Memlinga. Głównym celem działania było utrwalenie przyjętego języka komunikacji oraz rozszerzenie narzędzi promocji o formę filmową.

Pomysł na spot podobnie jak w przypadku przygotowanych wcześniej statycznych visuals został oparty na ekspozycji elementu kuli wziętej wprost z obrazu Memlinga, na której spoczywają stopy Chrystusa. Kula jest niemym symbolem absolutu, który zstąpił na ziemię i pojawia się w naszej codzienność.

KALENDARZ

Każda z kart kalendarza poświęcona jest ważnemu i konkretnemu wydarzeniu z historii tryptyku. Styczeń przedstawia postać fundatora. Luty związany jest z grabieżą obrazu przez korsarza Pawła Beneke. Całość kalendarza przybliża burzliwą historię tego dzieła, zaś ostatnie z kart poświęcone są czasom współczesnym i obecnemu miejscu ekspozycji w Gdańsku. Każdemu z wydarzeń została przypisana autorska ilustracja związana z faktem historycznym. Elementem przewodnim nadającym spójności całemu projektowi jest złota kula, symbolizująca tryptyk i nawiązująca bezpośrednio do promującej obraz wcześniej "Złotej Kampanii", która jest również elementem centralnym kalendarza. Dzięki wykrojnikowi jest także eksponowana na każdej z kart projektu. Aby nadać odpowiedni charakter publikacji wzbogaciliśmy ją produkcyjnie metalicznym kolorem PANTONE i folią hotstamping.


Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU