PEER TO PEER

nazwa / tytuł projektu

PEER TO PEER

autor / studio projektowe

Noviki Post Studio

kategoria

projekt roku

edycja konkursu

2018/2019

klient

Muzeum Sztuki w Łodzi

strona www

noviki.net

opis

Identyfikacja wystawy Peer to Peer* w Muzeum Sztuki w Łodzi.

Rendery 3d, animacje, projekty graficzne, layouty publikacji, komunikacja internetowa, reklamy prasowe oraz projekt fontu P2P stanowiący integralną częścią identyfikacji.

Wystawa poświęcona duetom i kolektywom artystycznym prezentowana w Muzeum Sztuki w Łodzi przywołuje na myśl działalność grupy a.r., której wkład w zbiory stanowi trzon instytucjonalnej tożsamości muzeum i podstawę jego kolekcji. Podobnie jak współczesne kolektywy, grupa a.r. w momencie swojego powstania zrzeszała młodych, w większości trzydziestokilkuletnich artystów.

Tytuł ekspozycji odnosi się do metody bezpośredniej komunikacji w sieci komputerowej, która zainspirowała nowe strategie ludzkiej interakcji, odmienne od scentralizowanych struktur społecznych. Infrastruktura peer-to-peer, zastępując pośrednika technologiami cyfrowymi, wykorzystywana jest dziś przez tzw. ekonomię współpracy w sektorze usług (np. Uber, BlaBlaCar i Airbnb) czy finansów (np. bitcoin). Zarówno artystyczne praktyki kolektywne, jak i infrastruktura peer-to-peer opierają się na samozarządzaniu i samoorganizacji, dzięki którym możliwe jest tworzenie alternatyw wobec struktur korporacyjnych i głównych nurtów polityki.

Artyści i artystki: BNNT, Foundland Collective, GCC, Calla Henkel & Max Pitegoff, Laboria Cuboniks, LaBeouf, Rönkkö & Turner, NON Worldwide, Pakui Hardware, Part-time Suite oraz Dom Mody Limanka

Kurator: Agnieszka Pindera
Projekty graficzne: NOVIKI

*Laureat konkursu na identyfikacje wystawy sztuki w konkursie Muzeum Widzialne 2019

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU