Bezmięsny

nazwa / tytuł projektu

Bezmięsny

autor / studio projektowe

Podpunkt

kategoria

projekt roku

edycja konkursu

2018/2019

klient

Bezmięsny

strona www

podpunkt.pl

opis

Bezmięsny to pierwsze w Polsce wegańskie produkty o mięsnych smakach i fakturach. Firma pojawiła się na rynku w 2016 roku, a na portfolio produktów składają się: kiełbasy smakowe, gyros, hamburger, kebab, żeberka, peperoni czy szynka.

Po dwóch latach obecności na rynku firma zdecydowała o zbudowaniu nowej identyfikacji i opakowań produktów. Pojawiła się potrzeba zwiększenia widoczności na sklepowych półkach i wyróżnienia się na tle innych produktów (marka rozszerzyła sprzedaż na duże sieci handlowe, na rynku pojawiła się też oferta konkurencyjna). Bardzo ważnym elementem rebrandingu była również zmiana form opakowań i wprowadzenie nowych produktów.

Najważniejsze wyzwania i cele projektu
Produkty marki Bezmięsny wymagają określonej formy opakowania – tacki i foliowe okładki, na które przyklejana jest etykieta. Sam produkt nie ma atrakcyjnej formy, część produktów zawiera sos / sok, który rozlewa się w opakowaniu. Koncepcja wymagała stworzenia bardzo wyrazistych etykiet, które przysłaniają te wizualne mankamenty produktu i formy opakowania. Dlatego zdecydowaliśmy się budować wizerunek marki w oparciu o bardzo mocne graficznie i kolorowe opakowania.

Produkt dedykowany jest dla osób, które nie mogą lub nie chcą jeść mięsa, ale które poszukują jego smaku. Dlatego koncepcja opera się na graficznych odniesieniach pokazujących mięsne formy produktu w zabawnej roślinnej formie. Mówimy do konsumenta – nie musisz rezygnować z preferowanych smaków, ale masz 100 procentową gwarancję, że nie zjadasz produktu zwierzęcego. Marka poprzez opakowanie zaprasza do kulinarnej zabawy – już na etykietach pojawia się pomysł na to jak można zaimplementować produkt do ciekawego dania. Nowa identyfikacja mówi – jedzenie produktów Bezmięsny to przyjemność i kulinarna zabawa. Wyrazista forma graficzna zaprasza do sięgnięcia po nowy produkt, wybija go na półce sprzedażowej.

Ważnym elementem projektu jest stworzenie takiego języka wizualnego produktów, który tworzy jedną spójną linię produktową i buduje świadomość marki. Z drugiej strony niezmiernie istotne jest ułatwienie konsumentom odszukiwanie konkretnego produktu, smaku, zapamiętywanie ulubionych produktów i ich łatwe wyszukiwanie. W tym celu powstały zabawne i charakterystyczne ilustracje – każdy produkt ma swojego bohatera.
Koncepcja z bohaterami realizuje jeszcze jeden cel – ułatwia budowanie ciekawej komunikacji z klientem w mediach społecznościowych.

Nowe opiekowania to również lepsza czytelność etykiet. Krótkie przepisy, uwypuklenie zalet produktu, skład – są bardzo ważne z punktu widzenia klienta. Szczególnie klient wegański, który interesuję się składem, jakością produktu, szuka nowych możliwości kulinarnych, docenia te rozwiązania.

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU