Biedronka Smakuje Domem (nagroda)

nazwa / tytuł projektu

Biedronka Smakuje Domem

autor / studio projektowe

Paweł Jońca / Duda Polska

kategoria

współpraca

edycja konkursu

2017/2018

strona www

paweljonca.com

opis

Kampania promująca polskie produkty pod hasłem “Biedronka smakuje domem” hołduje polskim tradycjom kulinarnym. Bohaterami kampanii zostały zwykłe potrawy: masło, chleb, szarlotka, kiełbasa, kaczka. Kolekcja plakatów autorstwa Pawła Jońcy, pokazuje proste, polskie smaki, które znamy z rodzinnych domów.

nagroda

komentarz jury

Od kilku lat z radością obserwujemy rozwój polskiej ilustracji. Piękne wystawy, sukcesy książek na międzynarodowych targach oraz fakt, że polskich twórców ilustracji zapraszają do siebie najbardziej prestiżowe gazety i magazyny sprawił, że nikt specjalnie nie dziwi się, kiedy w konkursach poświęconych grafice użytkowej wygrywa ilustrator/ka. Tym razem jednak mamy do czynienia z wyjątkowym zjawiskiem, kiedy wysokiej jakości ilustracja trafia pod strzechy. Nie jest eksponowana w sterylnych przestrzeniach galerii i nie kupimy jej w niszowej księgarni, jest dostępna dla wszystkich, obok regałów z warzywami, wędlinami i nabiałem. Gratulujemy odwagi osobie, która zaprosiła Pawła Jońcę do projektu Biedronka smakuje domem. Dzięki tej współpracy ilustracja na najwyższym poziomie mogła cieszyć oczy osób w całej Polsce i pokazała, że kultura dla wszystkich nie musi oznaczać kultury do niczego.

Partnerzy

STGU

European Design Awards

STGU

Arctic Paper

Munken Paper

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

Patroni medialni

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU

STGU